Wednesday, July 15, 2009

mendung semendung jiwe ku

Rabu. As usual ade MJM. Aku x kesah lah MJM ke KEBBP ke ape2 meeting pon. Tapi aku yg aku kesahkan, jari aku tersepit kat celah pintu lift. Syahdu, tujuan aku sebab nk tahan lift tu dr tutup n himpit aku yg besar peti ais dua pintu nih. Sakit oke, aku risau takut jari aku tak dpt kuar je, aku rentap sekuat ati. Urghhh..bercalar...seb baek kebal. *Paaaaaaaanng! kne tampar ngn gaban, kebal hek ko dik*


Hari ni aku bangun awal. Sebab nekad gila. Hahaha~terbangun awal sebab aku terdengar petir guruh halilintar memecah bumi. Siott terkejut aku, almaklumla mlm td hujan. Aku tido sgt nyenyak.. tu yg terkejut dgr bunyi memecah gegendang telinge siap terang benderang bilik aku. Laaaaaah...kak ngah aku laaaah bukak lampu ngn suare de nyaring mengalahkan suara Sang Wira memaki Raja Dunia. Kenal sape mereka berdua? Abaikan....


Hurm..mak aku tak sehat, aku x sure kenape. Yg aku pasti de ade darah tinggi. Oke, sgt teruk sebab seingat aku mase abah ade. Mak aku jatuh pengsan kat tangga...wooooh! tangga tinggi oke. Uma kampung lak tu...risau ati aku mngenangkan tuh. Cukuplah abah aku pon jatuh sebelum de meninggal. Akibat darah tinggi...


De tinggal sorg2 kat uma, aku takut de pitam2. Bahaya darah tinggi ni, sebab aku gak ade penyakit tu. Aku ni bukan ape, suke stress. Ngeeee~

nyawa aku. Tanpe de, mungkin aku x segemuk ini..love u ma~

(yerp..aku ni bukan yg terbaek..tp aku slalu mencube utk jd yg terbaek...degil+jahat)

Sebab tu lau aku marah, tak hingat...sampai darah naek ke tengkuk n buat aku rase pening2.
Tapi aku lebih suke diam kan diri.. tu yg kalau aku hilang sabar buat aku x sedar aku menghamun ape.

So far, aku leh sabar lg....takpe takpe, buat2 sape yg nak saketkan hati aku nih...so far skang aku tgh tgk kwn aku nih je. Ape de punye tindakan seterusnya... lau de wat hal lg, confirm...aku straight tampar jek muka de dpn laki de aku buat. Sebabnya? aku x kacau life de lgsg. Nape de nak sebuk life aku. Tak gune! hei, geram oke. Geram! rase nk pijakkkkk2 je mulut de. Tah pe yg hati de saket nau ngn aku. Bongok tul laa ko ni, padahal kawan ni. Igt tau Tuhan tu Adil. Ko kne pk la kenape ko jd mcmtu. Dah kawen pon ko leh cr ex ko. Dah tu the boyfie aku pon ko nak. Gila ape ko ni weeeeeeeehhhhhh? sabar sabar sabar...

Ok abaikan..kang ngn darah2 aku lak naek. Kak hana pepagi dah marah2..kang. Heee relaks kak, abaikan lalat2 n langau2 penyebuk tu. Ni satu hal lagi, apesal ade sesetengah manusia ni suke nau jage tepi kaen org. Sibuk je ngate org, hisshh...bwk2 la bertaubat. Ni tak, kojo eh mengata mgumpat je. Lau bnda yg di ngumpat n ngata tu betul takpe la..tskk tskk..hobi ke atau takde kerja laen? Tapi xpe, thanks bab bg pahala haaa..ngumpat ah lagi. Tak betul kak hana?

k lah, aku nk relaks2 sat. Sian the boyfie, de kol aku byk kali. Tapi aku da membute...bc msg de jam 2 lebih pagi td. Huu..tskk tskk..syahdu sungguh! lep yu mushh..

[aku dikenali ramai kerana berkecenderungan untuk menjadi satu TRAGEDI yang tragis dalam sesebuah DRAMA KOMEDI]
p/s: momot dlm keadaan oke n sgt bahagia dlm dakapanku stiap malam. dun worry!

No comments:

Post a Comment