Monday, October 5, 2009

Sane sini Makan2

MOnday. Bad Day~
bosan (boss xde)
bosan (boss len handle keja)
bosan (sejuk n aku kelaparan bangat di sini)
OK-Sabtu aku n gadis2 menghadiri majlis perkahwinan Suzana aka Zana (geng sekolah pu3), oh ye bertempat di rumahnya kat TTJ, Semban.
Kire mcm rushing la on dat day, cuz naek satu keta je. Aku p pick up Nor, Dijah & Fifie (pjan). Ok, then da kenyang makan n amek gmbr ngn pengantin..antar Nor plak. Sebab jam 5 ptg, Nor buat open house. Then antar dijah n fifie lek umah dijah kat s2. Seb baek taman aku, nor n dijah sebelah2 jek. Lau tak, mau bersapau. Aku da antar semua, aku rushing ke umah wafi.
Ngeee- jmpe mama de oke. Cuak, well 1st time nk p beraya kan?...aku da cuak2, puas pk nk pkai baju ape mula2 pagi tu. Last2 aku pkai baju kurung 1st raya aku. Menyelamatkan keadaan la kirenye.

Sampai2 aku da muke selenga abes, yg wafi lak. Muka nk garang. Haaaaa...bagi salam. Mase aku duk sebuk2 bukak tali kasut (silap pkai kasut tinggi yg berlilit ke belakang) mama de dah jengah aku.
Salam cium tangan, duduk. Borak2 sikit, cover2 sopan.. (pakai spek) nampak baek sket. Kaaakakaka..okok, jangan hipokrit. Aku bcakap mcm biase cumanye segan la. Yelah, baru kenal2 xkan da tunjuk pangai gila. Aku senyum je la mase cakap ngn mama de. Mama de pon tanye aku soalan. Aku pon jawab jelah.

Tapi honestly, mase aku salam mama wafi tu, sejuk hati aku. Mcm mak aku sendiri, neway muka pon x banyak beza. Da lepak2 kat sejam, kawan2 sume dah roger. Dorg nk gerak ke rumah Nor plak tuk open house. Dah mintak izin nak balik n ajak anak de kuar. Salam2 kami pon blah. Alhamdulillah..settle, senang hati aku dah.

P plak umah nor, mase ni masing2 dtg ngn partner masing2. So xde la aku kne pick up dorg sume. Sampai2, ramai nye laaa kat uma si Nor. Abes kwn2 de sume dijemput. Mase ni nor dah tuka baju. Ikut tema open house family de plak. Da puas makan2 ngn semua, beransur balik. Berpecah- dijah n partner ke open house laen, kim lak balik. Aku, wafi, fifie n acong je melancong ke tempat minum. Then si Ekin lak call, suh dtg open house de. AKu lak tkejar2 ke paroi jaya. Open house umah cuzen aku lak. Tak dpt la nk janji kan..so da settle minum2, p lak paroi. Kenyang n hongeh rasenye. Tapi blengas, sepanjang hari berbaju kurung. Budak laen sume g umah ekin, cumanye aku jek yg tak sempat...

Settle hari sabtu.
Ahad plak, aku pagi2 da bangkit. G Kubur, usha kejap bab dorg kate kubur arwah abah aku da siap buat. Silap, belum buat lagi. Then da settle bc doa, aku lek umah balik. Tolong ank2 buah aku buat homework, mak aku lak nk p kubur. So, aku kne la temankan. Bwk anak2 buah sume, beli bunga2 terus ke kubur... (oh part ni yg aku tak tahan bile mak aku ade kat kubur ayah aku)..sedihhh...
Kwn2 sekepala mase zaman sekolah menengah sampai form6 call, fieza buat open house. Lari kejap, Kawan2 rapat lak tu..cumanye skang da bwk haluan masing2. Fai paling ketara, ilang terus bab de suke sgt tuka2 number phone.... Bukan x nk jmpe dorg n lebihkan para gadis2 cumanye dorg ni kureng sosial..(jnis x kuar malam)...hahahah baek gila oke?..da puas2 gelak, amik gmbar kenangan, aku pon balik.
Lam petang plak, Kak hana & hubby nak dtg beraya. Sampai2 tgk umah penuh sedara mara, ok. AKu terlepas dr melakukan aktiviti buat air di dapur.. Da borak2 sume bagai, semua da beransur pulang. Baru la aku rase relaks sikit. Plan2 ngn suhaina nk p umah kwn sekolah rendah. ALih2 tak jadi, p minum2 je kat Taipan Senawang. Jam 11 malam balik. Terus tido.........
jam 2am, aku tersentak. Terkejut mimpi ngeri.....sambung tido...Jam 6am terus siap p kerja.
Cite ujung minggu aku-TQ
Oh ade ngn Pic, muak korg tgk gambr aku..hihihihi!

OTW nk p uma Suzana

senyum kenyang pas makan

Congrats Zana & Hubby..Kapten ape tah name de..hehehe.. (kawen bawah pedang)

muka nak serabut bile mgenangkan nk p umah DIA (wafi)

(Alhamdulillah..settle)

baru je sampai-da kenyang..Nor duk busy layan tetamu...

kami2 sume yg da puas makan.

dari kiri: Acong, Fifie, Aku, Nor, Kim, Dijah & Angah

(bie, zana & wafi p lepak tempat len)

Pic berpasangan beramai2..

cam biase, kim single hari tu sbb bf de kat KG tgh cuti sem. Suhaina x dapat hadirkan diri (busy bakar satey), Ekin pon busy buat open house n Abear p ikut future MIL beraya.

kat umah cuzen *Makshu & Danish*

(Ahad)

kawan baek aku mase sekolah. Team2 nakal..masing2 berjaya belajar..Aku????

haihhh..bile nk smbung gamaknye... Fai jek xde, hurmmm..mane lah de skang ni. Rindu gile!

Tempat di mana arwah ayah aku disemadikan....

*Al-Fatihah*

No comments:

Post a Comment