Tuesday, October 20, 2009

kali ke-3

Org tu dah menonong masuk ke rumah sambil buat muke mcm "grr..cepatlah!!!",
yg minah ni slow2 jalan, tutup pagar then da sejuk2 tangan. Sampai kat muka pintu, bagi salam. Penuh kesopanan dan adat ketimuran. Sengih sikit jek, xyah sengih lebih..kang macam kerang busuk.
Salam cium tangan n duduk. Senyum sikit2 tapi muke pending abes. Yg mamat tu bg hint muke mcm nk smpaikan benda ni "...cube la buat2 ramah sikit n borak2 ngn mama tu"..
yg minah ni terkebil2 n cube mcm nk coolkan keadaan... hahaha.. tp nasib baek makcik tu ade point ajk minah tu berborak. Kire da mcm2 benda leh borak..this time takde la kaku lagi seperti jmpe kali pertama n kedua. So bile sudah on, perbualan pon da rancak n kelihatan mesra. Cume minah tu pending2 lah...smpi nk kne repeat dua kali soalan baru paham.
borak2 punye borak, sampai satu topik..makcik tu ckp mcmni..
"awk kne berkeras sikit ngn dia tu. Paksa dia tu..degil..kerahkan je apa2 yg patut.."
wahh..itu name nye? greenlight. Makcik tu suh si minah td handle la ank bujang dia yg terjal tuh. Makcik tu nk buatkan air, minah tu tolak ngn sopan. Dah minum pon b4 sampi situ...sementara tu plak, yang mamat tadi tu duk mandi manda.. da settle, tibe2.. "nak mandi x?"..
x sempat la minah tu jawab.. towel berlipat kotak2 tepat mengenai muke minah tu..
*bodoh gile* dalam hati berkata..
maunye, muke minah tu da bminyak2. Neway segan la minah tu kan, tp disebab kan makcik tuan rumah sgt sporting + sempoi. Pastu dipaksa plak mamat kurang sopan tu tadi, minah tu pon berlalu pergi sambil mamat td menunjuk arah tempat tuk bersalin baju. Da siap2 mandi, pakai kemas2 n wangi2, mamat td pon ajak la minah tu kuar makan. Minah ni pon dgn rase hormatnye pon minta izin pulang n cakap time kasih.
LEGA!
uiksss.. aku yg lelebih lak kan. Haha..Smlm pas pulang dr Nilai, Wafi nak balik mandi manda sebab semalam sgt la panas. So, aku cam malas la kan. Dipaksanye aku ke rumah de tunggu de mandi bagai. Macam biase mama de mang ade kat umah. Aku sgt segan..sumpah segan.
Alhamdulillah, sumenye berjalan dgn lancar. Tak sabar tunggu bulan 11...sebab??? suprise..hiiiiii :-)
hahaha habislah ko pasni, aku cume ikut arahan mama de jek.
Wafi, pasni sile dgr cakap sy! Sy ni akan amek tugas mak awk~
:-P
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
ade org ym aku. Suh aku tolong belikan pampers anak de. Heloooooo??? wife ko kan ade, dah apehal plak suh2 aku kan?
ke mental?
tibe2 jek ok.
SUMPAH mengada2. Tau dek bopren den, masak nih!

No comments:

Post a Comment