Tuesday, October 20, 2009

kenapakah kamu emo pakcik?

haih-
add aku lam FB.
Pastu bagi MSG nak berkenalan lebih rapat lah bagai..
Aku as manusia normal, balas biase dgn bagi smile jek.
:-)
tibe2 de sound aku.
"bagi salam tak jawab"
aku mcm blurr gile. Bukak lah MSG asalnya, cumenye ada perkataan SALAM. Aku x biase ngn perkataan mcmtu cuz normally aku lau MSG org akan bg ASSALAMUALAIKUM. Even mane2 org pon MSG aku dgn pkataan ASSALAMUALAIKUM n HAI. ok lah..
de bagi aku lagi
"sorry, rupanye u bukan ISLAM"
aku mcm agak.. ehhh dah kenape ni?tetibe lak kan. I guess sebab aku x layan MSG lam FB. Then secara baek nye aku jwb la.
"ASSALAMUALAIKUM...bagi salam penuh kan baik"
tibe2...
"salam, hai rose..hmmm..rose ni x belaja ke atau memang tak suke belaja? Nanti bace kat bawah ni, kalau masih musykil..tanye pada ustaz2 atau imam2 atau org2 yg pandai agama kay!..Insyaallah..... bye adalah jarum sulit kristian yg bermaksud di bawah naungan pope...jgn gunakan Akum, sbb ia bermaksud binatang lam bahasa yahudi..samekom plak bermaksud celaka kamu....jd gunakan perkataan salam as a singkatan bagi assalamualaikum kerana maksudnye adalah same....tlg forward kat org islam ye???UTK ELAK BUAT DOSA YG DISENGAJA KAN....solat tu jgn lupe..."
thanks utk INFO n ingatan tu, aku mang selalu dpt lam email. Btw pakcik, kenape kamu sgt emo? haihhh...mcm2 manusia lah.. tak salahkan dah tua2 tu duk diam jek. Tambah amal ibadat lagi dari ayat2 perempuan. Tu la deh, bile tak layan salah. layan?gatai...
ape2lah..asalkan pakcik bahagia.

3 comments:

  1. patut kau reply macam ni rose dekat dia.

    pakcik, saya tahu pasal perkataan salam dan bye tu. cumanya ni dalam mesej FB. jadi saya rasa lagi balik pakcik gunakan perkataan ASSALAMMUALAIKUM instead of SALAM. Lainlah kita ni tengah main mesej dekat handphone. yang tu saya kira Salam untuk menyingkatkan perkataan assalammualaikum tu. Pakcik ni yang tak belajar ke saya?

    hahaha. kau panggil jer dia pakcik. senang sikit dia nak sedar diri.

    ReplyDelete
  2. ayat plg sdp skali bg kat die nie ha...umah kate pergi,kubo kate mari.:))

    ReplyDelete
  3. ryn- aku stuju ckp ko tuh. P aku malas. Tgk muke de pon aku rase CANNOT GO~ heheeh..

    royangirl- hahaha tu paling baek skali

    ReplyDelete