Tuesday, October 6, 2009

once upon a time....

Once upon a time...24 years ago......



seorang ibu sedang mendukung bayi nya yg ketika itu baru berusia 2 bulan. (berkelah di PD)





baek budaknye kan?senyap n x banyak ragam..



hahahaha..pic aku mase baby ni.mlm td duk scan. Tapi amek sikit je, kang banyak.. jam bape lak aku nk tido kan?...




umur 2 tahun (dah pandai berjalan)





umur 3 tahun (berkelah bersama sanak saudara)



umur 5 tahun (kat umah)



umur 8 tahun (Terengganu)


Pastu pic membesar yang laen2 aku x amek, bab dah penat. Lg pon banyak gila gambar...nak terjojol mata aku semalam....





alkisahnya budak umur 17 tahun (sebelum SPM)



aku ingat lagi mase ni hari Jumaat, aku ponteng sekolah & kelas tuisyen. Angah aku sebuk nak bawak aku p Zoo Negara. Mase tu ngan kuarga de. Hehehehe...





Berbuka Puasa 2002 (baru habes SPM)


Ni baru pas abes Exam, so berbuka puasa same2 lah ngn geng. Almaklumla, mase tu ktorg SPM mase bulan Puasa. Eh... kenal tak sape tu?


Dari kiri : Suhaina, Nor, Aku & Dijah (kurus ko dijah time tu....)





Bersama Fifie (hahaha...sadis2)


Cam biase, asal ade sesi2 perjumpaan. Confirm x cukup korum. Mase ni, Abear, Ekin, Kim xde..mase tu Maz, Awien pon lam geng yang same.





A Famosa Resort, Malacca (2002)



Akhir tahun 2002, Selepas raya. Satu kuarga bercuti merehat2 kan diri kat situ.. Sampai la tibe2 pengumuman result SPM.... aku.......nye result......


haaa...OK la, ngam2 soi lah kate org. X pandai sgt n X bengap sgt. Tengah2...sementara menunggu mane tawaran IPTA. Aku dapat lak tawaran masuk ke Sekolah Men. Keb. King. George V, Seremban. Ehh, bukan calang2 org leh masuk sini. Bab ade antaranye tercampak ke sekolah yg kureng fames. Aku snarnya mang x mau sambung form6, rimas oh berbaju sekolah balik. Dah la kaen gelap, mcm dak sekolah rendah. Tapi atas desakan keluarga, aku pon masuk aje la. Yelah, bukan confirm masuk U pon lg kan.





mesmerize (terpaksa letak name, bab aku ade klik laen)


dari kiri : Im, Aku, Fai, Suhaina (de lagii???) & Fieza



ha, psl Suhaina tu takyah pelik. De mang kawan aku dr umur 6 tahun. So, de pon diantara ramai klik2 gak. Hehehe..di mane aku, di situ dia.



Da sekolah kat situ pon mcm tak bersekolah. Masuk pagar x sampai bape saat dah kuar balik. Ponteng sekolah sampai mengadap Pengetua. Alasan?



"kami dapat tawaran sambung belajar"



tapi?masih gak menyemak kat sekolah tu smpai nak abes tahun. Silap, sorg2 tinggalkan aku. Fieza, Fai dan Im.. bab dorg dapat tawaran belajar U. Aku n Suhaina..nganga la. Tunggu jelah ape kesudahannya...




Perasmian Surau SMKKGV





Kat Padang MPS pon jadi bergambar. Padahal tgh2 panas terik.


Memandangkan dorg dah pon melanjutkan pelajaran ke tempat laen. Tinggallah aku ngn dak2 kelas aku yg sumenye heboh belajar...




Dari Kiri : Nashriq, Lee Seng Ken & Aku



(muka budak2 belajar..time ni aku rajin sebab cmpur ngn budak2 pandai)



tiba2.....





Geng (Kembara)



Dari kiri : Sheila, Aku & Aireen



Neway bukan kami bertiga jek. Ade Mun, Nabila, Abear (de pon same form6), Niza, Suhaina & Akmar. Tapi kami bertige je yg selalu kuar sesame. Ku sangka kan belajar la. Rupanye lebih parah. Ade ke g sekolah, setakat dtg utk membuta? Mcm2 kenangan ngn dorg ni semua. Best sgt2... mang ktorg close bertiga mase tu. Ber'BF (sebuk gak nk ade BF) pon dikalangan2 dorg jek. Happy pon happy ngn dorg ni, sampi la masuk 2004..





aktif~Treasure Hunt



aku & aireen





Half Marathon~



(sebelum berlari)



Pada Februari 2004, Aku n Suhaina dikejutkan ngn satu surat.



Rupanya surat tawaran ke Polytech. Ok la, dr takde kan? Dah cukup bersyukur time tu. Wahhhh..seronok bukan kepalang ok. Cumanye kami berdua laen2 course. So,nekad tu tinggalkan form6. Yelah, nak teruskan pon dah terlambat. Setakat markah ujian sume nye belas2 jek. (sumpah x belajar lgsg..xdtg sekolah). So, busy la plak uruskan kemasukan ke polytech, yg bestnye dekat saje...








nak jadi student PPD dah (2004)~


Sedih nak tinggalkan kawan2 kat Semban. Haaahaha, padahal everyweek balik. Asal khamis je, Sheila n Aireen akan jemput aku balik. Then kat 12 malam dorg antar aku ke PD. Begitulah adanya. zaman PPD x masuk lagi ni. banyak pic, well mase tu zaman2 pakai kamera berkodak kan?





Da jadi student PPD, Tapi balik ke sekolah amek MUET~



dari kiri : Suhaina, Aireen, Aku, Sheila, (xigt name) & Abear



Kat PPD panjang kesahnye. Tapi aku cut off sini jelah. Yg tu aku sambung next part. Nak scan2 lagi pic.



:-)





Last sem~ Raya Aidilfitri


Arwah Abah , Aku & Mak (x sempat mak nk btudung, aku dah paksa de amek gmbar)




GRAD 2006 (Alhamdulillah)

time menganggur

Aku & Ejat

Tengok lek pic ni teringat kes kontroversi. Bergaduh besar dgn BF (now ex). Padahal kuar bertiga, tapi igtkan kuar bdua (abes sapo lak yg tukang snap pic ni..mase tu jam 3 am)


Muka baru masuk kerja


Fai, Ejat & Aku


Berpoya2 bersama, mase tu selalu kuar bertiga. Neway Ejat ni kawan mase tuisyen, mang baek. We're best fren. Tapi Ejat ilang ke mane tah. Tserempak pon awal tahun ri tu. Bersama Gf tercinta nye. Then. baru2 ni dgr cite da kurus n hensem. hahaha..Ejat2-teringat sajak "Ejat, Scooter dan Pepijat".

DAH PENAT AKU. Internet tgh slow ni. Asek error jek. Nnti smbung2 seterusnya...

~ONCE UPON A TIME~

No comments:

Post a Comment