Monday, October 26, 2009

kena berubah atau?

banyak betul aku posting lam mase sehari.
ah ntah lah.
aku rase lately ni, mungkin bukan lately ni. Sejak2 aku tiada ayah ni, aku rase aku da berubah. Kdg2 bile aku buat sesuatu atau berkata sesuatu. Aku tau, itu bukan aku. Bukan dr hati n kerelaan aku sendiri. Aku sgt sensitif even menda tu amatlah kecil. Aku cepat terase hati lagi2 berkaitan dgn diri aku sendiri. Aku sedih gak kdg2, kite dah buat yg terbaik. Tpi org cube memperlekehkan kite balik. contohnya, rakan kite tibe2 menyalahkan kite dlm hubungan persahabatan yg da dibina bertahun2 tu. Mang semua tu salah n punca nye dari kite.
hakikatnye? de dah tak nampak ke ape yg dah kite buat selama ini?bertahan n masih bersabar melayan kerenah de tanpe ape2 sikit perasaan dengki atau iri hati dan sayang de lebih dari segala2nye. Tapi silap.
fullstop. Itu perkara biase, semua org lalui.
kedua,
tibe2 kau jadi sorg hulk n mencampakkan segala barang yg ada tanpe kau pikir perasaan org yg ade bersama kau. Lepastu mulut kau tak henti2 membebel2 benda yg kau sendiri tak faham. Boleh?
Pastu dah penat, kau nangis tersedu2 macam budak kecil.
tu sebab bila dah terlalu penat+lapar+dlm keadaan sedih.
hahaha. weh! kenape perangai kau (aku) mcmni? gile emo.
okok, aku sgt garang skang. tak bleh silap, mesti ade org kena marah. Mcm kat umah gak la, anak buah aku akan kena sound direct bile dorg berkasar sesame dorg sendiri. Cthnye : 'diamlah bodoh'.
woo..itu adalah pantang! mase aku kecil, aku x cakap mcmtu. Bila ditanye mane dapat perkataan tu.
'kwn2 yg ckp mcmtu'. Good, jawapan yg sangat bagus.
ketiga,
bila mak aku marah, aku hanye senyum dan diam tanpe melawan. Jangan buat dosa kat mak.. tak payah pk benda atau psl adik beradik yg laen. Yg penting hati mak n jgn buat de sekali2 kecil hati atau sedih.
ala, normal lah kan?kdg2 bukan salah aku pon, aku kena marah teruk. Tapi sikitpun aku tak simpan dalam hati. Yalah, kesian. baru setahun 2 bulan hilang abah. Mesti emosi mcmtu kan?..
aku kena marah. teruk2, tapi aku tetap syg de.
sayang sungguh!
mcm pagi td. Aku da start engine keta, mak berkejar kat pagar..
"adik ade duet x nak isi minyak keta?"
"ade mak...."(hakikatnye anak de da sengkek)
"nahh..nah..amik ni, mak tau adik da xde duet lg" sambil hulur fifty.
"erm..tima kasih mak.." cium tangan n kiss pipi.
see???? aku yakin yg selame ni aku touching2, mak syg aku rupanye...sumpah touching, nak2 mase abah btul2 baru tinggalkan kami.
Tp aku tau cmne de marahkan aku, de tak pnah bia kan aku rase susah dr dulu. Bia cmne de xde duet pon. De akan senangkan aku..
(malu oh..mak bagi duet..even mase abah aku ade pon. Everyday aku p kerja, de akan bg aku rm20 sebagai duet makan. Padahal aku dah bekerja ni...)
*adik belikan peti ais utk umah kg ye nextmonth? :-)
hohoho...
kena berubah sikit. Jgn emo, bsikap keanak-anak kan pon leh buat org rase 'annoyed' ngn kite. Nak2 lak bile dgn wafi. Asek la aku nk memarah n bergaduh ngn de. Sian, benda kecik aku emo kan.
sorry sgt2. try utk berubah..bg mase k?plz plz. Seb baek de faham..
k lar, siap2 nk lek ni. Aku da start nk sengugut ni. Tangkap pinggang tol..betul la sminggu yg lepas aku jadi sorg yg sgt penyedih. penyedih yg terlampau..
daaaa sume

3 comments:

  1. roses.. bila baca tang mak hulur duit tu, angah terus tingat kat my mama.. mak mak ni same kan.. walaupun kita da keja dia tetap nak kasi kita bila dia tahu kita tngh sengkek.. huhuhu sayang mama sangat2..

    uwaaaa.. begenang air mato den ni ha... aku plak yg tacing nih.. huhhuhu...

    ReplyDelete
  2. yup..harus berubah..jgn ada atau2 lg.sy sokong kamu!hehe..
    hmm..hidup lbh barakah tanpa emo..percayalahhh:)

    ReplyDelete
  3. angah: itulah de, btulkan..tak ternilai kasih syg seorang mak buat kite.

    mizmia: heehhee..kena n harus (yeke??)

    ReplyDelete