Wednesday, November 11, 2009

serba salah

aku knal budak ni da lame. Sejak aku kecik n de pon kecik lg.
aku tahu keluarga de mcmne.
tahu sgt2. well, since umur aku 10 tahun aku kenal de kan? ok lah, tu x kesah la.
skang ni de dah besar. Umur da 22 tahun, ape2 pon de selalu mintak pertolongan aku. Takpe la, disebabkan aku paham keadaan de n keluarga de.
baru2 ni de nk pinjam duet. Dlm 3-4ratus. Sbb de x dpt byr sewa umah n xde duet makan. Kesian aku tgk (mang dr dulu mcmtu). De blaja lagi.
de ade mak, ade ayah..ade adik perempuan 3 org. De kakak sulung. Mak ayah de muda n masih sihat. Umur lingkungan 43-45 tahun.
de ni mang dulu manja ngn nenek n atuk de. Tapi sejak atuk de takde, hidup de susah. Mak ayah de lebihkan adik2 perempuan de yg 3 org tu sebab alasan. Cantik, kurus. Mak ayah de mane pnah amik tahu sal de. Yg dorg tahu, if anak de ade duet. De amik.
sian smpi keja part time pon curi2 tanpe pengetahuan mak ayah de. Sebab b4 ni de kerja, gaji bulanan de mak ayah de pakai. Beli henpon, beli baju!
ok lah. Now de nk pinjam lg duet. Dan aku selalu dimarahi org sekeliling sbb pemurah n bodoh... aku cume kesian.
aku bru bagi duet tu minggu lepas.
td de sms nk duet lg.
camno?acik pon bukannye bduet pon. Serba salahnye aku, aku ni susah nak cakap 'NO'. Kdg2, aku dimarahi oleh wafi sbb duk la pemurah last2 sendiri takde duet. Bukan ngn wafi je pon, ngn sebelum2 ni pon. Tahla...
skang ni, isu yg aku nk pertikaikan adalah. De tak salah, aku nak slhkan mak bapak de yg BERLAGAK kaya. Dah tu TAK BEKERJA, sgt pemalas nak MAMPUS! duet loan belajar ank de, de amik sume. BUkan tu je, ape2 duet pon. De amik. PASTU TETAP nk berlagak! Hebohkan anak2 de yg laen tu suh cari BF ANK2 DATO atau org2 KAYA.
Aku mang marah, tapi takkan aku nak campur urusan keluarga de. Tolonglah weh, anak ko susah x makan kat sane. Ko duk membongkang laki bini kat umah. Langsung lah-
kadang2 aku terserempak, wahhh beli belah kau!! tahu tak anak ko tu kelaparan takde duet kat sane?????siap shopping tu. Sebab anak kedua de bercnta ngn anak org kaya. Hahaha- weh, mintak hantaran 20K tau..
ape lah. Sebab anak ko ni kureng menarik, ko ABAIKAN? Tu tanggungjawab ko. Tahu buat anak je. Tapi jage nye tak.
aduiii!

No comments:

Post a Comment