Thursday, June 11, 2009

berbeda antara aku kau dia dan kamu

1st of all, entry aku this time mungkin menguris perasaan banyak pihak. And bukan niat untuk mengenang lagi kisah lame atau ape. Cume berbicara serba sedikit tentang "perbezaan". Ade yg suke same kan EX aku ngn yg skang ni. Aku tak suke, nak2 plak dr segi paras rupa. Jauh la sekali. Tapi yg pelik ramai cakap EX I dan yang skang ni same. Mental ok! jauh...

aku x nafikan, banyak persamaan juga perbezaan antara mereka bertiga ni. Oklah, dr segi perangai, hobi, pemakaian, kegemaran dan mcm2 lagi....

Ok, ni di antara kekaseh hati n ex aku~aku paparkan

3 org ni je, sebab ni yg betul2 aku serious n lame [one n only tu yg latest..jgn slh faham]

Oklah, sume pon tahu yg Ex I tu dah pon jadi suami org. Dah jadi bapak org. K, de adalah bf terawal dan terlama. Takde ape masalah yang jadi antara aku ngn dia cumanye isu de tamak berGF dua. Tak kesah lah, sebab de pon da tak kacau life aku lagi.

EX II tu adalah org yg slalu aku cite dlm blog~ok, aku buat statement jujur hari ni. Korg nk marah+benci aku. Aku x kesah, k... selame ni de lah "Chenta Hati" aku. De lah "eby"... so dah tahu siapa kan? Jangan confused2 lagi. Kami broke up sebab aku dah pilih n ubah jalan hidup aku.
Dan aku tak nafikan, walau kami camane ngam sekalipon aku ngn de tetap TAK BOLEH BERSAMA sampai bila2. Mungkin setakat KAWAN BIASA saje... skang ni kami tgh dingin.
One n only, de lah satu2nye lelaki yg aku kenal 2007 dan tiba2 muncul depan mata aku awal tahun ni. Dan de lah juga yg proposed aku. Dan hubungan kami di peringkat SERIOUS. Dan aku masih bersama dengan de. Dan Insyaallah, de lah yg terakhir [aku akan tunjuk sape org yg duk aku kabur2kan selame beberapa minggu ni]

Dorg bertiga mempunyai persamaan dari segi makanan. Suka AYAM. Tak kesah KFC, MCD tapi berunsur AYAM.

Perangai- masing2 mempunyai sifat BARAN! bezanya yg ketiga ni lagi kuat dari yg EX-EX.

Semua pandai buat kelakar cumanya yg kedua jarang melawak. Lebih serious cume gila-gilanye je berbeza tak same mcm yg ex I dan one n only. De ni buat lawak tu pon bile kwn2 sume ade. Masing-masing ade peel tersendiri yg kadang2 aku pon susah nk paham. Yg pastinya same je. Cepat je la SENTAP. Nak2 plak yg EX I. Tang sosial, EX II n I menang. Segi fav. colour- 1 dan 3 same. Kaler HITAM, jangan pelik lau sume baju dorg bdua adalah hitam. Cumanya yg EX I skang lebih ke arah baju kotak2 n colourful.[sengal!] dan EX II fav. kaler COKLAT.

Barangan/Pakaian- sume suke brg branded [naseb aku x mcmtu]. Same je tiga2 ni..suke brand yg same.

Cara pemakaian- masing2 laen! ketara. EX I da nampak cam budak2 ape tah. EX II biase, dressing simple n casual dan one n only, simple n cam budak2.

Hobi - sume pon lain. Tak same langsung! mcm langit ngn bumi. EX I sukekan komik n robot2 mainan, EX II sibuk ngn men pool atau lepak2 je dan One n only suke bola! bola!

Dorg bertiga ni berbeza dari segi handle perangai aku nak2 di saat aku meroyan bile cik merah dtg melawat. Nak2 tgh emo... tapi yg dpt handle aku cume EX I, mungkin sebab aku ngn de dah lame. Masak kot ngn perangai aku. Dan aku x nafikan de paling memahami. Cume kadang2 mintak kena maki pon ade gak de ni. EX II dah boleh handle yg One n only masih lg peringkat baru nk tgk aku meroyan. So x sure after dis de leh handle ataupon x. Hopefully boleh la.

Mengada, manja n nak lebih perhatian. EX I menang.. tak same mcm EX II yg leh cool cume kadang2 dtg gediknya je la. One n only masih di tahap biase. Kalau ade pon sikit2 manja sebab de lebih cool dan kasar [2 baru lelaki ok!]

Bile tang memujuk, tiga2 taktik adalah same. Cume aku suke if One n only pujuk. Nampak relaks je. Takde lah ape sgt kan... tapi sume pon pandai pujuk. Cumanye EX I lau pujuk ngn hadiah2. hahahaah. sgt gile materialistik aku dulu.. dulu ok! Neway banyak lagi. Tapi aku kena stop dulu kat sni. nnti aku story. Bab fokus kerja...

*To the boyfie, if u read this. Please jgn amek hati. Bukan niat..cume saje buat entry lain dr yg lain....tiade istilah mengenang kisah lalu atau ape. Harap kamu tak marah ngn entry ni k.. seriously takde niat. Saje share cite

Ade mase aku sambung part II

No comments:

Post a Comment