Wednesday, March 31, 2010

luahan dari seseorang

Perasaan itu untuk disakiti??
Perasaan itu suka hatilah untuk dilukai??

Diri kau bkn diri aku, jiwa kau, tak sama dengan jiwa aku, perasaan kau mudah tuk aku jaga, tapi perasaan aku penah kau amik tau?? Sakit ker die bile aku tesalah cakap, nangis ke jiwa die bile teluka?? Xpenah kot.. bab tu ko xpenah rase ape yg aku rase...

Btw, xsalah kite nk kwn ngn sesape pun, bak kata pepatah bekawan bia beribu kn, kalu xjdi bnde ni takan ade peribahasa lak kan.. takan goyang pokok tanpa angin tiup.. Dalam ape keadaan, di mana pun situasi kite, yg penting kite jadi diri kite, belajar tuk sayang diri sndiri, menghormati perasaan sendiri, dan buat selesa bile berada ngn org laen, bru lah boleh jaga hati dan perasaan org laen jg, ni x, asek nk seksa perasaan sendiri, bab tu lah ngn org laen xleh nk jaga perasaan mereka, kesian doh, kesian lah org laen, dorg ade ruang tuk terase ngn tingkah laku itu, ruang tuk rase telah dilukai, walau die sendiri xtau salah die....

Tapi kan sampai bila??

Sekejap ok, kejap pangai cibai tu datang lagi, opss, sori to say, mang la human is not perfect.. tp atleast kite bleh baiki kn, jg la perasaan sendiri, dan dengan itu kite kn blajar tuk jg perasaan org laen, aku juga telah hidup lebih kurang umur kau, aku paham keadaan sekeliling kau, aku paham dugaan hidup kau, aku juga penah diuji, tapi takan dengan ujian itu buat ko berubah, berubah tuk jadi lebih bad, bad in many things
****************************************************
Oh ye. This one aku mcm terbace dlm seseorang nye blog. I guess de rase mcm terasa hati dgn sikap kawan de yg aku boleh kategorikan dlm mase 1 minit de boleh berubah tingkah laku. Sian.
aku pon ade jumpe manusia mcmni. Tp takdelah rapat sgt, biase2. Aku takleh ade kawan mcmni. Bab nanti aku bleh kne tekanan perasaan peringkat ke 10. Yelah, mcm org saket mental pon ye. Kejap ok. Kejap tak. Kang tibe2 tarik muka, kang tibe baek n manje2 ngan ko. Then tibe nak touching+emo. Pe lancau nye kan? Dah2 berambus, aku pon tak gemar manusia pangai cam haram. Hahaha..jujur ok statement aku.
Lagi satu, aku tak paham dgn manusia yg de jeles kwn de kwn dgn org laen. Dah kenape? lesbian kah? Hey, lesbian pon tak mcmtu tau (ehh..mcm ade pengalaman je aku ni kan...)
Aku terase bahangnya, ok. Sikit efek takpe. Ni mcm aku plak yang jahat. Ape2 name aku gak dipersalahkan. Sume aku, walhal budak tu yg nak kwn ngn aku. Tapi de punye kwn da mcm salahkan aku 100% and m'anggap aku ni perampas. Hoi.. aku ade ramai kawan, takde mase aku nak jeles antara satu sama lain haih.
Cthnya dgn gadis2...if nor kua ngn kim. Aku xde pon nak jeles or sakit hati. Dua2 besfren aku, cemolot gitu..opsss..
tp dlm kes yg aku ckpkan ni, perlukah ko nak buat muka n hina aku kat belakang2 bila kwn ko baik dgn aku n care pasal aku? salah aku kah? not my intention la babe nk tarik perhatian secara kuno kan?
pikir logic, if ko baik. Mesti kwn ko syg ko..mesti ko akan ade ramai kwn. Ni tak...ko fokuskan dgn yg sorg ni. Bila yg sorg ni mcm buat tak layan ko. Ko da terus nak mati...dah apesal? dah terus down..pastu siap moody bagai...percikkan bara2 kemarahan ko tu terkena kat aku. Sindir2 plak, nak maki, aku bukan jenis nak maki2 n mengamuk tak tntu arah. Style aku, just diam. Tgk dan senyap, lau melampau. Sorry la if ko dpt 4 letter words kan... nak tgk? buat sampai sabar aku da ilang. Tu je..aku pendam lame ni..yes, aku suka memendam.
Lagi satu, kenape dlm persahabatan perlu ada sikap Mengongkong? kenape ko nk kontrol kwn ko. Sume2 ko kontrol, dgn sape de berkawan. Dgn sape de kuar, sape bf de. Harus ke ko nk kontrol2? sampai satu tahap, ko bg tekanan yg maha hebat kat org tu? Gila kan?
Mcm2 la, sume benda nk kne dgr cakap ko. Nk kne ikut cara ko. Salah sikit, marah. Mengamuk. Buat muka, tak bercakap 90 jam. dah kenape?
Tp bila hal ko, sume SECRET. Ape2 secret, bila down. Mula la mcm org takde pegangan hidup, bercakap main langgar je. Why?
Ok soalan aku adalah.
Ini persahabatan yang jujur dan ikhlas atau apa?
Kenapa mesti treat kawan ko mcm sampah?
Kenapa ko anggap org sekeliling kwn ko tu BAD INFLUENCE?
ok, tu je yang aku nk story. Topik utama yg aku nk cite sal budak yg aku copy paste kan cite de tu. Sian, de je yg duk menjaga hati kwn de sendiri. Sedangkan kwn de tak. SELFISH! Lau aku la, aku nasihatkan. Ko blah lah dr ade kwn mcmtu, ramai lg kwn kat lua tu yg boleh dibuat kwn. Tu lame2 sok nnti de akan buat ko lagi merana. Nak2 plak bile de dpt new fren, ko akan rasa sakit. Aku da lalui mcm2 perangai kwn, cuma aku banyak simpan. Aku pnah terkena, sakitnya hanya Tuhan yg tau. Walaupun aku nampak de cuba tutup kesalahan de tp de singkap kesalahan aku plak. Btw, Tuhan adil kan....
*macam-macam kerenah kan? so far, sume kwn2 aku takde perangai seminit ni. bahaya oh~ aku rase org mcmni ade msalah dgn mental de sndiri*

No comments:

Post a Comment