Friday, March 19, 2010

malang tidak berbau

Hari terbaek makan cendol sedap di Pasar Seremban. Haha..

muke ceria-hahaha. Hari baik tau Rabu tu. Aku pagi2 da sign sesuatu, Alhamdulillah.


So pada petang nye, masing-masing stelah busy berhari-harian di ofis. Kami (aku, shalia, maya n cik nad) pergi lah ke Alamanda utk minum2 petang dan berniat akan datang ke ofis semula. Mase tu da jam 6.30ptg (da habes waktu keja ok)
Minum kat Chakri Express~thanks tuk cik nad kerana membelanjakan kami minum petang. So berborak2 n membeli makanan2 utk kawan2 yg memesan. Maafkan atas ke-skemaan ku.

nyummy!


muke suke tapi bajet cool.

So da settle beli ape yg patut, kami bergegas untuk pulang ke Ofis. Selamat sampai ke ofis, masa turun kereta. Aku tutup pintu keta (aku duk depan, Shalia drive..) then aku dgn otak yg kosong tak pasan plak jari aku kat betul2 celah pintu. Then our officer plak telah menutup pintu dengan selambe di mana jari aku berada di celah pintu belakang.

Dan aku tak sedar, bile pintu telah ditutup. Mereka bertiga da beredar, dan aku masih termangu2 depan pintu kereta. Mase tu pintu telah pon di tutup (klik klik, bunyi alarm keta tutup)

Tibe-tiba....

"aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...cik nad, jari saya!!!!!!!"

sila bayangkan, waktu tu sunyi kat opis aku. Time malam, area jam 8.15pm. Jeritan bergema..di susuli jeritan pihak kedua dan ketiga...

semua terjerit dan alarm di buka semula dan cik nad membuka pintu. Yes kawan2, jari aku tersepit.

Dan korg leh bayangkan tak, bape lame jari aku tersepit mase tu. Weh, ok..sakit. Sakit ye kawan2.

Bygkan, mase tu aku cube tarik jari aku. Mase aku termanggu depan pintu tu baru aku perasaan jari aku tersepit n rase sakit, seb aku tak sentak jari aku tu. Kompom putuihh..siap tuan punye kereta (Shalia) da risau2 plak nk pikir jari aku cicir kat mana..

Ok, aku tak pikir ape2. Aku duk terkenangkan jari kakak aku tersepit dulu, meleleh2 darah. Bwk g klinik siap jahit n berbalut. Muka kakak aku sgt pucat n dia menangis2 macam anak kecik.

Aku tgk jari aku, pehhh...berdenyut2. Naik ke opis. Muka harus menten, mula2 ok je. Pastu aku rase mcm nak pitam. Sampai kat atas, aku duk kat sofa. Tgk jari, aku mgigil2..terkopek dalam tapi takde darah. Bengkak n lebam.

Terus mata aku berpasir, aku tahan tau. Sungguh aku tahan, aku pandang Shalia....

"sakit weeeh...sakit sgt2 jari aku..."

Meleh2 air mata aku. Mampus! Apehal. Member da cuak...da sume dtg kat aku. Mgigil2 seram sejuk..

bukan gedik, masalahnye tibe2 sakit teramat sgt. Da kecoh2, ramai bising suh g Klinik. Shalia bawak aku g klinik. Jam 9.30mlm.


Ok, sampai di klinik. Doktor check2 jari aku, mak oii..de gerak2 kan jari aku. Takut la patah ke ape kan.

"ok, i tahu sakit bile tersepit kat pintu kereta.. (sambil buat memek muka), its ok..i bagi u day off then i bagi u krim, ubat tahan sakit...btw, i bagi injection ye? utk kasi u rehat dan kurangkan sakit"

"ermmm...sakit ke doc?" ok, aku tak suke..sungguh!

"sikit aje..kat buttock"

"haaaaaaaaaaaaaaaaa..."(sambil berfikir2 dan dah bangun) xpe la doc, ok ni...ok ni.."

da sampai kat pintu, aku nak kuar. Nyaris ok tersepit jari aku...

"are u sure taknak? sikit je.utk u relaks"

"hurmm..ok la" redha ok suara aku mase tu.

kelakar je. Sakit bontot aku kne inject. Haremmmm...kuar2 je, amik ubat. Ha kau, mahal pon satu hal. Ubat pon berlambak...boleh tahan...

So balik umah, cepat je bijik mata aku ni ngantuk.... jari da tak rase berdenyut. Lelap terus...

mase kejadian (the boyfie suh mms)

so semalam aku MC, bangun2 tu takde rase sakit. Tapi masuk tengah hari...start balik da sakitnye, berdenyut2. Aku duk tido n baring je..satu tangan sakit tu yg takleh blah. Maybe kne sekali kat urat2..

lepas makan ubat+tampal plaster. Terpancar keriangan kat muka.

ye..ubat besar gajah. Tapi betul2 boleh buat ilang sakit.

Tapi series, ape tah malang naseb aku. Selasa (sehari sebelum tersepit jari, aku jatuh tergelincir plak kat lift)

Rabu- tersepit jari

Khamis - Tiada apa2 berlaku

Jumaat - Nak tersungkur terpijak kasut sendiri + masa lunch kat p9, kuah soto tertumpah atas baju aku.

haih la. Awat lah ngn aku ni, dahla mimpi ular sawa besar duk mengejar. Huiii la semangat, ngeri2 mimpi aku lately.

Tapi ade hikmah tau setiap perkara yang berlaku. Alhamdulillah, akhirnya aku da pn sign opsyen tu. Rezeki 2010 ni, aku rase happy n bersyukur sgt atas segala yg diberikanNYA. Walaupun jari aku tersepit, aku tergelincir...aku dapat surat kenaikan tu dah. Amin. Amin.


(geram je, mase kejadian tersepit tu..hahaha mcm kecoh aku cedera parah je..kelakar oke..tp seb la aku masih ade jari....)

No comments:

Post a Comment