Wednesday, July 13, 2011

Blog?

Blog?

Ape tujuan sebenar?


Aku?


Bila kadang-kadang aku duduk sorg kat rumah, aku fikir gak pasal tujuan aku menulis blog. Hakikatnye kehidupan aku sebelum ni hanya tertulis rapi di dalam diary aku dan hanya untuk bacaan aku je.


Macam jiwang kan? Tapi aku memang membesar dengan menulis diary. Seawal darjah 6, aku dah biasa menulis ape aje yg terlintas kat kepala aku. Aku luahkan semua kemarahan, sedih, gembira dengan menulis. Kadang-kadang aku melukis. Sebab tu hobi aku...


Makin hari, makin aku rasa mcm tak sesuai post entry-entry aku setiap hari. Apa yg aku buat, ape yg aku marahkan dan mcm-mcm cerita yg ade tak sepatutnya aku cerita. Bukan lah nak kata ramai baca blog aku ni. Tapi mcm membodoh-bodohkan diri plak tulis semua bagai dalam ni. Yalah, macam syok sendiri plak. Hakikatnya aku suka....ye, aku suka merepek. Dan jangan pelik if aku cakap aku ade draf-draf novel yg aku buat sejak aku form 1 sampai form 6. Memang aku rajin menulis....


Dan, bukan niat aku menulis blog ni untuk menunjuk atau memalukan siapa-siapa. Tapi aku cuba untuk jadi diri aku sepanjang aku berblog. Mungkin ada entry-entry aku yg memang sampah. Tapi itu lah... Aku menulis hanya untuk suka-suka dan untuk diri aku. Pada yang tak suka, its ok. Aku tak memaksa.... im just being myself.




emo plak kan?

Takde la, betul la. Sebab ade org cakap, blog2 mcm aku ni sekadar mencapap aje di dunia blogging ni. Btw, aku hanya follow and link-an blog-blog yang aku suka baca dan TAK PAKSA sesiapa untuk jadi follow blog aku ni. Aku follow blogger yg buat aku bukak minda aku ni dengan mcm-mcm info n cerita...tak kisah la pasal kehidupan ke, keluarga ke...agama ke...cite kelakar, aku open...sebab dengan membaca blog-blog ni lah kadang-kadang buat aku hilang stress bekerja. Nak-nak kalau aku stay up sampai 2-3am kat office.



.

.

.

.



Dan hakikatnya, mane mamat insurans ni. Aku suruh de bagi feedback cepat-cepat. Kereta aku dah siap rupanya, tapi bengkel nak gak tunggu payment. Dah genap 2 bulan kereta aku bersarang kat situ. Heeeyy, bila nak duit..cepat aje kan? Bila kerja? Lambatttt je kan?...



btw, tengkiu tu bos kecil n kawan-kawan yg bercuti duk bagi souvenir. Banyak da keychain aku dapat, magnet and tshirt phuket, bali, sabah...etc


Aku? haha..hanya jalan dalam negeri je. Bagi keychain je itu pon mungkin da beratus-ratus org yg lain bagi kat dorg. Belum ada rezeki nak jalan jauh. Insyaallah.

No comments:

Post a Comment