Monday, June 6, 2011

Bismillah...

Ok.


Hari ni adalah hari paling hiruk yang aku lalui. Monday yg aku rasa mcm nak mati.

Ah-ha.



bangun seawal 6am, mcm biasalah kan...pong pang pong pang. Siap, 6.50am akan gerak dari Seremban ke Putrajaya dan dihantar oleh OH (encik tunang). Memandangkan kereta aku kan masih di bengkel untuk jangka masa seminggu-dua lagi. So, sepanjang Raffz di bengkel bagi proses baik pulih. OH lah yg terpaksa hantar aku n jemput aku lek kerja even jam 3am pon de terpaksa amik. Dah nak buat mcm mane? Tunang aku ade sorg je, lau ade 3-4 orang lain la cite. Opss... itu melampau.



So nak dijadikan cite, aku da siap2 da. Sementara tunggu OH jemput, aku borak2 dengan Sly (anak kura2 aku). Tiba-tiba ringtone SUMMERWINE bunyi;


"eh da kenape lak mamat ni kol"... bisik aku dalam hati. Lau da pic LAURI tu, faham2 la. OH kol.



"rosssss..keta rosak nih...enjin de bunyi kuat. Abg tak yakin keta ni leh gerak..silap2 mau meletop..bunyi lain macam ni....haaa cube dengar" - sambil de hala kan nset de kat keta.



fine, mang bunyi mcm jentolak sawah. Aku terus mcm lesu.


Faham x? Hari ni aku ade meeting ksu?....gila x kerja, sape nk buat kerja aku???? aku bapak gila risau.

Jam da 7.20am. Dan ini lah 1st time aku dari rumah ke ktm seremban. Mang hati luluh n kecewa sgt2, tapi mau buat camne an?



Aku jalan kaki dengan muka selenga. Bgtau mak, mak da bising2..sbb risau. Tu pon mata bergenang bila cakap nak gi kerja naik tren..sebab aku da tahu n aku da lalui keadaan tu....mak cakap "takyah la g kerja, bgtau bos kau"....


aku kuar, terus la sayu...(emo sikit)


Tunggu bas.....dalam 20 minit baru la sampai. Rasa mcm lain je....then 10 minit sampai la kat depan ACS. Dengan langkah lesu, aku teruskan perjalanan. Woihh, pakai baju kurung ni. Berjela-jela n mereban2.... sambil tangan duk type sms laju2 (standard la...tak puas hati n bengkek an).


Jauh n berpeluh la kan..Dahla laluan ke KTM tu sunyi, aku jalan sorg2..dengan ade org yg mcm kurang betul otaknya.. aku dah fikir mcm2...


jalan laju2..then beli tiket ke Serdang. Peluhhh dan ramai gila org. Jam da 8.05am. Tunggu train jam 8.35am baru sampai. Naik pon mcm bersesak2. Hukkk..dahla aku duduk, aku sorg je ppuan. Scary. Yg aku bengang, punya banyak space. Bangla ni duk sebelah aku. Menciii...dah la tido nak tlentok2. Aku plak masih bersms dengan muka yg ganas.



jam 9.30am baru la sampai. Penat gila n faham2 la sesak. Nak kua dr train tu sangat la HAZAB!


so menapak la....dengan kepenatan+dahaga gila amat. Time2 tu la aku nak pitam bagai. Tunggu plak la bas dr Seri Kembangan ke Putrajaya... bersapau! Berdiri lama, kat jam 10.05am baru la muncul Rapid. Tu pon tunggu lam 15 minit baru de gerak. Laju plak tu..nak terpelanting aku...





akhirnya, 10.40am aku sampai opis dengan otak yg kosong.


Selamat tiba.

Happy? Tensen?....





Ok, belum tamat lagi. Citanya skang, ni aku nak balik kejap lagi. Sahla naik train. Dahla malam...mygodness! mesti train penuh...urghhhh..


Tu satu hal, esok? Rabu? Khamis? Jumaat...Ya ampun, aku penatttt.. Esok sah la jam 5am aku kena bangkit and berada di KTM seremban seawal 6.30am! Fuhh supaya aku x lewat ke opis.





**dugaan makin berat. Semoga aku bisa melaluinya dengan TABAH**

No comments:

Post a Comment