Sunday, January 9, 2011

Sebab Makshu

walhal da tatau nak tgk cite ape. Sume da tgk, cume cite tamil & cite cine je.

hehe..Smlm berada di Melaka, encik tunang punye kwn2 kawen.
Ok, geli hati sebab semua kwn2 de ptd di putrajaya.

encik tunang sgt la tersasar kan?


oh, maka bile da kawen. Ade potensi utk berjiran2 dgn dorg semua.
bagus juga, bercampur dgn kwn2 baru yg lebih bijak.


so after tu, lepak dataran pahlawan. Dgn berbaju kurung. Auuuch. Sungguh gadis melayu terakhir gitu.

singgah roxy, aku tak sudah2 lagi nak membelek2. Kata sale&membership card.
Teringat anak buah aku yg dah dara tu.


so igt nak bg de shirt. Aku tgk mcm kurang kain...beli kan purse aje lah kan.
sbb bukan cara aku lah nak suh anak buah aku pakai singlet. Aku pon x mcm tu dulu2 an? skema kot.

:-)


happy gila aku tgk de dpt purse tu (makshu de tak sedar diri, da tua2 pon masih nak beroxy..ala, bg can la. Mase remaja/muda x dapek sume2 tu)


dan bru aku terfikir sesuatu.

bila aku rasa ank-ank buah aku yg da besar2 ni. Memasing nak meningkat remaja, aku tak cube untuk berkwn dgn dorg seperti mane cuzen2 aku yg lain berkawan rapat walaupun jarak umur berbelas tahun.

tahlah, aku bukan taknak berkawan. Bukan tak nak bwk dorg lepak dgn aku n kwn2 aku. Cuma aku taknak dorg terikut2 atau cepat sgt nak jadi matured.
Bukan aku x rapat, cuma aku taknak dorg tahu banyak sgt benda.


Ni bile aku tgk anak2 sedara yg lain, lepak dgn macik2 mereka (ok auntie) aku rase mcm tak best.
Da terlalu mcm kwn, silap2 dah takde sifat HORMAT.

sosial and....

malas aku nak sebutkan. Tapi aku ade sebab, why aku taknak anak-anak buah aku jadi kwn aku.

hehehe..borak2 takde masalah. Sebab aku open minded. Nak ade bf? dalam usia seawal 13 tahun. Tu adalah luar biasa untuk aku.

but then kalau da tahu betul2 maksud LELAKI & CINTA takpelah.


Aku harap ank buah aku yg sorg ni, belajar rajin2. Sebab kau anak buah sulung aku. Tunjuk kan pada sepupu2 / sedara2 yg lain yang kau pon pandai.
Walaupun dorg pandai, tak bermakna kau boleh dilecehkan sebab bersifat ke-anak2 an. Dorg tak rapat ngn kau sebab kau macam kanak-kanak. Itu takpe.. makshu tak kesah kau mcm kanak-kanak dari belum sempat2 nak besar mcm dorg tu.

bia pon pakaian kau masih lagi sempoi. Dewasa lah perlahan-lahan k. Jangan tak sempat2 nak besar. Pening mama kau nanti.


Ok? paham?...biarkan dorg nak berboyfriend. Nak melepak2 2-3am bersama macik2 dorg. Makshu taknak kau rosak di usia muda. Bukan rosak ape, aku taknak akal/otak kau yg masih suci tu rosak.

Walaupun makshu admit yang makshu kasar/garang ngn korg semua. Suka marah2 sampai barang2 korg makshu campak2, tapi makshu ade sebab. Makshu nak korg jadi ORANG.
ORANG yang berjaya di dunia & akhirat. Bukan mengejarkan GLAMER/HOT semata-mata.
Cantik mana pon, tapi tak pandai. Dapat ape? Wajah yang cun tu mungkin dapat jual pada PAKCIK2 yang kaya untuk dijadikan suami. Untung-untung muda-muda da pakai BMW. Ahakks..aku gurau je.

Ok? tahun ni PMR.
jgn setakat masa UPSR dapat 5A, PMR langsung tade A!

angah & thira

~nukilan khas utk anak buah tersayang, thira~

No comments:

Post a Comment