Tuesday, January 25, 2011

bekerja

Ok. Selasa sudah.
25 Jan 2011.
Bosan sebab mata pedih2. And i kelihatan baik sopan santun je mengadap pc.
i ye?
Abaikan perihal mata ni.
Nextweek da CNY.
Program plak mcm bercampur-campur.
Tah mane satu tah.
yg pastinya akan ke Melaka.
Rumah arwah ayah encik tunang yg di beli dulu. Then di sewa kan. Nak menjenguk ke sane. Maka aku mcm akan di paksa untuk mencabut2 rumput.
Sayangla kan. Rumah terbiar, setahun lebih terbiar. Atas tanah sendiri plak tu.. so aku pikir2 balik, tak pe lah kemas-kemas. Baiki2 apa yang patut. Lagipun nanti akan jadi rumah sendiri jugak.
Lau tak duk sana, jadi rumah persinggahan la bila dah kawin nanti.
hahahaha.
Terus sewel gelak sorg2. Insyaallah lau panjang umur, umah sempena hari tua dah ade kat kg.
Umah kg kat sri menanti da kelihatan uzur.
tapi nanti buat rumah baru atas tanah kat kg tu jugak. Nti senang la anak2 cucu nak balik makan buah2. Kata buat kat dusun kan.
gile tinggi berangan.
Tapi kan dalam masa sama, nak ke Johor. Tgk rumah lama dia. De nak tunjuk kawasan2 mase de kecil dulu. Mane de tinggal, yalah..lame gak de duk johor. Dari darjah 5 sampai form5.
Kire melawat la. Tapi mang kena gerak pagi gajah la. Kang sampai seremban lewat, mau nye memekak mak aku kat rumah tuh...
Tapi itu hanya rancangan aje. Tatau la kalau aku melepet je kat rumah kan.
*hari ni da gaji????? aku baru tahu..terus rasa mcm seronok. Nak cr baju kurung lah..asek baju same je....*

No comments:

Post a Comment