Tuesday, January 5, 2010

1st day working in 2010

full of passion.
feel fresh.
Tarik nafas dalam2...Alhamdulillah, aku bersyukur sebab masih bernafas di bumi bertuah ni. Masih dpt hidup smpi ke tahun 2010.
aku mengalami HOMESICK. Oh yea, cuti selama 4 hari. Aku mang cepat merindui sesuatu. Rumah kecil ku kini di huni 3 insan laen..
Aku bukan tak suka kedatangan mereka ni, cume susah la..kedatangan yg tak diundang ni. Btw, terlalu kecik umah tu. Lagipun sempit n selesa utk aku n mak aku je.
Ni pon akibat ank buah aku si Shammil tu, duk nanges2. Pelik tul, di usia 5 tahun ni plak asek meraung time malam lately ni bab terkejut nampak tetamu tu.
My godness.. ghost ok. Ghost! budak 5 tahun tibe2 jerit kat ko..
"mama, amil nampak hantu. Takut! buruk sgt, de pakai baju putih..rambut panjang"..
rambut panjang?
aku ke?
ok, tidak..bukan lawak antarabangsa.
aku pon pnah gak la terperasan kelibat sumone2 lam umah tu bile tinggal sorg. Aku pikirkan balik, tu kan rumah aku. Pehal plak kan? Harap tak ganggu aku lah.
abaikan. Patutla mak aku takmau tinggal uma sorg2. Baru ku tahu.
Oh, malam new year buat ape korg? aku cumanye lepak kat ioi mall kejap makan bsama wafi, then terus runner lek semban. Lepak ERA ngn Kim, Napi (partner), Ina (my new fren), Dijah, Angah (partner) me n wafi. Lepak2..situ bingit, dekat ngn pub an. Paham2 la.
Dah tu balik. 4 hari cukup tido. Heaven. Bangun jam 6 am. Kul 7 sambung tido..pastu jam 10.30am bangun balik n terus mandi. Aha, buruk pangai kan?
selame 4 hari duk layan movie. hahaha..sabar je kan? paling best, tgk The Imaginarium of Dr. Parnassus. Ok, harus tgk sbb lelaki2 yg aku suke. Johnny depp, Jude law & Heath ledger.
haha..sabar je lah. Tak silap cite last sebelum heath ledger mati nih.. Tskk..

No comments:

Post a Comment