Wednesday, January 13, 2010

13 Januari 2010

Aku masuk opis lambat. G Bangi jam 8.30am, jumpa abg long aku dulu. Then terus gerak g Shah Alam, sampai sane tunggu plak abg kamil (abg sedara) then tunggu sampai mak, makshu, makteh, abg k-rul sampai dan diikuti oleh akak den (kak lin).
Gerak terus g Kuala Selangor, oh sesat2 di situ nak mencari tanah perkuburan.
Mummy Mok (mak sedara) telah pulang ke rahmatullah jam 12.15am pagi tadi. Angah aku sms bgtau, sedih plak. Betul2 genap 100 hari pemergian adik de (Pak Ngah) mase bulan 10 tahun lepas (aku g ziarah kat paroi).
De selalu dtg rumah aku n stay umah aku. Anak2 dia hanya ada dua, kak dada n along po'e (oh yeaa..masih raggae n dreadlock ok). Abg sedara aku tu mang sempoi, muka de n abg long mang same, dats y dorg rapat. Padahal last week, along po'e yg saket teruk masuk ICU, tak sngka plak Mummy Mok yg pergi. Senang je, de terjatuh lam bilik air. Strok n terus ke hospital..sampai sane terus meninggal. Tak sempat tadi nak tengok de, cuz mase kami sume sampai dah selamat pon dikebumikan (jam 12.15 tghr). Kebumi kat situ (Kuala Selangor) cuz arwah Pak Lang (suami Mummy Mok) di kebumikan di sane 22 tahun yang lalu.
Macam tak percaya, sorang2 pergi. Start mase arwah abah meninggal, sorg2 sedara aku pergi...sedih sgt...
ajal maut di tangan tuhan kan? Kita ni pon taktahu hidup sampai umur berapa. Entah esok lusa tiba giliran kita plak...so peluang yang ade ni lah tuk kita beramal, mase otw balik jam 3pm tadi. Aku yg drive keta abg long, macam de nasihatkan aku...tersentuh. Betul lah, ape je yang aku ade selama aku hidup selama 25 tahun ni?
Insaf...
teringat arwah abah yg tak pernah sudah2 ingatkan aku...aku selalu g ziarah orang meninggal, selalu... selalu igt mati. Tapi masih sama mcm ni...Nauzubillah.
Mummy Mok tu meninggal di usia 82, aku ni baru 25? susah dah nak hidup selama tu kan?..
ape2 pon, aku berdoa semoga arwah ditempatkan dikalangan org2 yang beriman. AMIN-AL~FATIHAH

No comments:

Post a Comment