Monday, September 14, 2009

Jumaat-Sabtu-Ahad

Salam semua-

Pejam celik, pejam celik tinggal lagi bape hari je Umat Islam nk menyambut Syawal~Hari Raya Aidilfitri. APe persiapan korg? Mesti da shopping sakan kan?
AKu xde la bersakan -cume biase2 saje. 3 pasang baju kurung, sponsor penuh by my sis *angah n my sis in law *kak ani
(ikut kemampuan aku, xde aku beli baju cmtu. membazir)
RAya aku pon da xde makna sngat sejak Arwah Abah aku meninggal tahun lepas. So, tu je la baju aku. Cuti pon 3 hari saje *abes dah*


Btw Sabtu lepas-bufday arwah abah aku. Sedih bukan kepalang, percaya atau tak. Aku monyok sepanjang hari. Kat kg pon banyak moody n asek majuk ngn family. Almaklumla, touching gile habis!
Jumaat lepas, waktu lunch hour aku n c's hana p jalan2 ke JJ balakong. Tujuannya untuk mencari kasut. Jalan2, sudahnye asek la takde size. 5 kasut yg aku rase aku berkenan, sume xde size tuk aku. Mcm tu la gak JJ Seremban, smpi nek tensen. Kang pkai terompah merah kang, tau lah!

So jalan2 tgk2 baju, mane lah tau berkenan. Tapi takde yg terkenan dek ati, cume c's hana dah menghasut aku tuk beli satu kasut ni. Comel n selesa- hehehe. Murah pon murah. Takde pk panjang, aku men amik je. Bwh 25 hengget. Murah oke! Pastu aku saje la p tgk2 tshirt, dapat le selai tuk buat basahan. Murah gak, yg penting cantik & selesa. Ok la, cume kuarkan 50 hengget dpt kasut n selai tshirt. Aku pon bukan jenis gile shopping n gile pakaian branded. Tipulah lau tak pkai yg branded, ade gak aku beli. Tapi bukan la selalu n kerap...selalunye yg mahal tu tahan lame kan? tapi lau sebulan tu spend tuk jeans smpi 3-4 ratus selai..x worth it la ngn gaji aku yg secoit ni. hihihi-


kasut comel+tshirt+bidai bunga2+mesin jahit

Malam tu plak, cam biase kuar ngn the boyfie. Saje cuci mata g senawang. Nak plak tekak aku ni lapa kek. Tgk jam da lewat, secret kompom nk tutup. So the boyfie bwk aku g Mango Cake House, yelah saje2 nk try. So far, not bad gak. Thanks dear!

nak siap2 gerak dah (kakak aku cam bos2 je bdiri cmtu)

Then sabtu plak aku lek kg. 4 buah kereta balik bersam. Hehehe- kg ku yg ceruk dunia. Takde buat ape, cume kemas2 then buat lemang. Last buat lemang mase arwah abah ade. Ni mak aku buat balik. Sedap! saje2 makan lemang masak sendiri. Rase mcm puas hati, nak2 plak di makan bersama rendang ayam sayur maman.

*gulp*

Paling best dr kg aku ke air kuning-patah balik ke gemencheh- patah balik last2 ke gemas. Dari jam 1tghri aku kuar beli lauk nk berbuka, jam 4 ptg baru smpi. Jauh weh! mcm seremban ke KL! hadoilaaa...

Ahad tu balik awal- the boyfie plak tibe2 ckp ngn aku. Lapa pizza. hehehe- so pergi la layankan tekak de tu. Rosak2...da start la ni..ape2 pon thanks buat aku kenyang selalu (de sebenarnye kuat makan.pastu ngn aku2 sekali terhasut)

*hee-pas raya kite jogging same2 ye yang?*
bagus nye bf!

kad raya yg nak post :-)

No comments:

Post a Comment