Wednesday, November 19, 2008

sabarlah sahabat ku

aku jmpe kwn2 mase study.
Yup, dekat aje ngn dep. aku.
Satu bangunan.

oh ye. de meluahkan perasaan mengenai 'sahabat' yang satu mase dulu betul2 close ke mana aje memang bersame.
Mcm aku gak, bezanye skang de btul2 terluka dgn ape yg sahabat/serumah. (sahabat2 mase blajarnye dulu masih kekal bersama serumah hingga lah ke alam pekerjaan. dats y la aku taknak duk ngn kwn2 study dulu..ade sebab n mereka juga sependapat).

sambung story. stelah bsama2 selama 4 tahun. Kini kwn aku btul2 terase, rupanye sahabat2nye bpura2. Tlalu hipokrit. Skang ni de berade di dalam umah sendiri tp lam keadaan terasing. Paham tak cmne keadaan tu. Sakit tak? Masing2 'bckap belakang' sesame sendiri. kadang2 buat tak tahu kewujudan kawan aku yg ni. Point pon sebab seorang je. Tapi sebab seorang ni yg mampu 'mencucuk' yg lain. Maka terjadilah peristiwa dipulaukan. Sian kan?

siyes weh, sian. Kadang2 x masuk akal. Jeles psl kawan aku ni beli keta yg de minat la (kawan aku beli senyap2..tu yg budak ni sentap then tak puas hati). Psl kain baju tsidai kat luar tak angkat. Psl mmber aku ni da btunang (ohh..lam umah tu mmber aku sorg je da tunang). Then kutuk2 la, pasal parking keta la. Tapi sumenye remeh temeh.
Sebab tu la mase aku blajar dulu, duk serumah ngn kwn2 aku yg len. Ape aje yg tak puas ati, memang akan kitorg bitau sendiri. Face 2 Face. Sakit mang sakit, tapi nk elakkan berlakunye kejadian mcmni. Alhamdulillah, aku n mmber2 aku (xppd0405) tade ape pon probs smpi ke hari ini.

hurm..aku nsihatkan la, if korg ade kawan. Jgn la buat cmni. Tak baik, ape2 pon bincang. If tak puas hati bitau elok2. Jgn ckp blakang aje. Smpai bile pon tak settle n asek sakit hati. Aku ni walaupun bukan geng sgt ngn dorg, tapi aku sian ngn kawan aku ni. Asek la sedih2. Ye la, balik uma penat2 keja, tgk mmber2 umah x pedulikan ko. Siap bbisik2 sesame sndiri. Ape kes? naseb la kwn aku ni jnis yg soft nye manusia. Lau aku, kompom aku sindir2 balik. Ade aku kesah kn? Tak mati pon tade kawan cam dorg tu. Muka je harap baik masing2. Bukan nk ckp ape la kan?...
tu aku kata, dun judge a book by its cover. Tak semestinye de btudung n pakai baju kurung akhlak n sifatnye murni? Tidak...
(aku bukan ckp sume. aku ckp budak umah kwn aku ni....)
sila jgn salah paham dgn statement sy ye???

Okla, tuk kawan aku tu. Bersabarla yek. Ape2 pon sy sentiase ade di belakang anda ok?anything bitau aje. Susah sgt, get out from dat house. Cr uma len.
xpe, da nak kwen kn?..

**Huh..aku seriau bc paper sal org yang kena baham dek harimau kat Zoo tu. Adui..sian kn???

3 comments:

  1. rakan mudah dicari.
    tapi sahabat sukar dicari ;)

    ReplyDelete
  2. bese lar tu ros..nk phm org pnye ssh..org lain kalo xphm kite jer trs lar mengate..dulu aku pn cmtu..jgn kate time duk serumah..yg da xduk serumah memsg da kawin ni pn ade lg yg bperang..i mean..ade org ingat ape aje yg die ckp tu xmnyakitkn hati org lain pdhal die xtau bende tu lar yg sensitip utk lg 1 pihak..huhu..tetibe msk kes aku..hahah.

    ReplyDelete
  3. -mademoiselle hana-

    yups..its true..


    -beautiful disaster-

    ahahah..byk kes cmni kn?aku yakin spe yg pnah duk serumah ngn kwn2 dulu. msti pnah gak rase cmni...ryn, susah nk cr kwn yg btul2 kwn. yg ade pon cume dtg disaat senang. time susah?ilang...

    ReplyDelete