Friday, April 27, 2012

Dugaan Besar....

Assalamualaikum.


Sedang xde selera, rasa mcm sedih+terkilan.
Im not mistaken, 10 Mac 2012. Kalau kira sampai hari ni? Baru 37 hari.
Motor OH hilang kena curi.

Pepagi dia dah kol aku, suara dia tenang tak macam 2 years back.
2 tahun lepas, pagi jugak. Before nak gi kerja, motor LC dia kena curi plak kat Puchong. Puchong kinrara.

Then today, hari Jumaat juga kesnya.
Lastweek helmet dia hilang, gigihla pergi beli baru.
Last2 hari ni hilang sekali sebijik terus.
Dua solex besar gabak plak tu letak.
Sampai2 tgk, solex dah bgolek2 kena potong dek cutter.

Paling x best adalah...kenapa lah hilang kena curi?
kenape lah motor dia jadi mangsa.
Ingatkan lepas motor ilang dulu tu, dia x berani la nak beli LC lagi atau 125z.
Sebab memang motor2 mcmtu jadi tarikan pencurik2 cila---k-e ni.
Rupanya, yamaha ke, honda ke, kawasaki ke. Kalau dah dasar pencuri, pencuri jugak.

OH terkilan sebab..
motor baru.
beli cash.


sape nak bagi 12k?
sila tolong bagi...


sedih.
Patah kaki.

Aku cuma pesan kat dia masa gi balai tadi. Temankan...

"sabarlah, ade hikmah disebalik kejadian..mana lah tau nanti er6n plak keluar ke?...hihihihi.." -- ayat penyedapppp hati dari aku, cik tunang yg supersabar.

"itu lah, terkilan jugak..takpelah.biar lah pencuri tu duk neraka..tak selamat. nasib kat balai tadi xde org curi moto kena tangkap..kalau tak, aku nak pukul dia. tak kisah la walaupun bukan dia yg curi moto aku..maaf cakap lah, memang aku pukul siap2 kat situ..eh?er6n?apesal?nak belikan ke?Ohhh alhamdulillahhhhh..hahah.." -- sekarang OH dah cool, takde nak memarah ke ape ke. Now slow je bahasa dia.. Alhamdulillah lah..harapnya sampai tua lah dia punya cool ni.


nak er6n? tak dapat deerr, kalau aku beli pon. Utk aku, bukan utk ko..haha. sila berebut

2 comments:

  1. skrg ni menjadi2 kan kes curi motor, melampau dowang ni, mmg cilakak la org tu... takde usaha cara baik ke nak motor ni nak mencuri, potong tangan jugak kat neraka...

    ReplyDelete
  2. itulah akak..
    tak faham saya.
    ni sy dgr, putrajaya pon banyak kes gak..ilang motor, kereta, pecah umah...

    hati2 aje ye

    ReplyDelete