Wednesday, February 22, 2012

Bila terlalu tekanan...

Salam.


Baru bajet nak wordless wednesday, tapi tak. Alkisah sakit sangat hati ni tapi ape nak buat.


Bila kerja siap awal, ku sangka kan balik. Tidak... kerja yg supposedly lagi 5% nak siap. Memang dah siap, tapi dia tak buat. Nak balik rumah dulu. Astagfirullahalazim. Aku cuma hanya mengucap dan memekik di dalam hati. Hanya TUHAN aje tau perasaan aku.


Salah ke siapkan terus? If not mistaken, seawal jam 5ptg aku da selesai buat kerja. Kalau pon nak buat pindaan atau check, series lah. Before 6ptg dah settle.


"balik lah dulu, lepas maghrib dtg" ---


Tah, bila fikir balik. Dah nak siap. Tapi kenapa nak membazirkan masa? Tahlah...lain org, lain cara kerja kot.


Kenapa? kenapa xnak siapkan awal?sikit je lagi. Tapi tidak, dia nak jugak balik rumah bagai. Seriously aku sgt down. Bila fikirkan lagi, sampai bila aku nak mcmni? Bukan aku x suka kerja kat sini. Bukan aku x biasa hidup mcmni, cuma aku rimas+lelah.


Tau pembaziran masa?aku kena menunggu 2-3 jam kat office. Sedangkan kerja dah siap, demi nak melayankan perangai dia.


Lastweek pon mcmtu jugak. Kerja sikit sangat, tp aku x pasti apekebendanya dia buat sampai pagi. Kerja sikit, tapi dia suka buat kerja relaks-relaks. Enjoy2, lepak2...jalan2.. aku tahu, mungkin dia stress. Tapi aku ada life aku.


OH tau keadaan ni dan dia always rasa lelah menunggu aku dari jam 6ptg - 1am kat ofis dalam kereta. Banyak kali dan dia memang langsung tak setuju if bila masa kami dah kawin, aku akan kerja seperti sekarang.


Tapi aku selalu cakap dengan dia;


"nak buat mcm mana, kerja kan?"



oklah. Nak sambung buat kerja, actually aku amik masa 4 jam buat entry ni. Tadi tu rasa mcm kecil hati sgt...takpelah, now dah okay. Maybe aku je yg emosi...org lain okay aje kot ek?..


p/s : kalau u all kat tempat aku? mcm mana ye?



*entry yg banyak perkataan TAH*

No comments:

Post a Comment