Wednesday, September 28, 2011

Review-review

Assalamualaikum & Hi.





Hey hey hey, ape kabar? Aku okay cume batuk balik mcm nk terkeluar tekak. Aku mcm biasa, boring je kat sini. Loser sgt plak rasanya. Tapi standard la...




Okay, aku cume nak share je sesuatu. Hiks. Psl produk penjagaan wajah *skema kauuu*.



Dulu aku ade buat entry pasal produk yg sesuai, aku pon try safi balqis. Genap setahun, so biasa-biasa je lah. Aku ni bukan la nak putih tercelik ke ape. Cuma nak kulit ni bebas dari cela, even xde la nak perfect pon. Sekadar mengurangkan je la kesan-kesan jerawat atau ruam kat muka aku ni. Kulit sensitive.




Niat aku ni cume nak share je, mane2 muka yg cam aku. Sensitive ni..leh la try.... :-)




So entry ni ade banyak pic muka aku. Hahaha..jgn muntah plak yerrr...






Alergik+sensitive. Muka aku mesti mcm ruam-ruam then merah2. Pastu mula la bcapok-capok.

Diikuti jerawat. Then de akan bintik-bintik..jadi hitam.. (perhatikan yg aku bulat-bulatkan tu)





sorry, guna nset je. Pic xbkualiti.


okay, ni plak selepas da jadi bintik-bintik. Tgk la, mcm tahi lalat kat muka. Tu kesan jerawat yg jahattttt sgt. Pastu muka otomatik kepam *alahai, x mgaku memang da kopam logam*


sobs.






So 4 September 2011 ri tu, aku pon bgasak gi watson. Igt nak beli la pencuci muka semua, sbab da abis. Masa tu aku fikir. Nak tuka lah produk lain.


OH bising-bising gak la..de ckp nnti muka jahanam.

setelah lame aku belek-belek.

Mula nak try EUCERIN.

Tapi aku mcm tertarik dgn AVENE.

cari yg utk sensitive skin.





Alhamdulillah, OH yg start tegur. De ckp muka aku da xde tompok2 hitam tu n merah-merah di muka pon da kurang.




ok, aku tau pic aku gedik. Tapi ini je yg ade tunjuk muka dekat2. Oi Oi..ni x blur n edit tau. Aku cume tambah watermark nama aku je.


so dah kurang n pudar bintik2 itam. Muka pon mcm bersih la gak.



ni latest. Hiks. Okay, yg aku bulat2 kan tu la area yg selalu aku kena kemerah-merahan (redness).

Now da takde.


aku pakai 4/9/2011. Today 28/9/2011 = 24 hari.


aku akan pakai AVENE ni dulu, if okay. Aku akan teruskan.

and if korg ade ape2 produk utk kulit sensitive cam aku.

Jgn lupe share ye.


TQ



*produk ni aku jumpe kat watson..tatau mane ade lagi*

2 comments:

  1. wahhhh berkesan! blh la nk suggest kat adik nnti...hehe

    ReplyDelete
  2. so far, ok jugak la nana..try la suh adik nana cari..beli trial pack je dulu..
    hehe..bestnye, x me lagi jd mummy. Jage kesihatan elok2 ok..

    ReplyDelete