Saturday, October 16, 2010

yeay workinggg

Semalam Bajet 2011-
aku staybck until am kat opis. Relaks la...
Alhamdulillah, so far dapat juga duet RM500 tu. Walau hakikatnya aku x kesah dapat atau tak.
entah kenapa aku mcm tak kisah. Pelik tol.
Mungkin aku mula risau.
Risau akan berbaloi ke duet yg kerajaan bagi tu setimpal dgn tugas dan tanggungjawab aku pada kerja.
Mcm gaji bulan2..kadang2 aku takut. Walau pun tak bape nak cukup, tapi aku rasa takut sgt.
Contohnya bulan2 ko dapat RM2990.40 (contoh ye..bukan gaji aku ni..)
then ko buat kerja tu. Percaya atau tak, takkan betul2 santak 8-5 petang tu. Mesti ade 3-4 jam takde kerja. Then ade yang masa lepak2...lunch kadang2 sampai 2-3 jam. Tak masuk minum petang lagi.
Mean sehari kau bekerja adalah 2-3 jam je.
urmm..aku alami benda mcmni. Kadang2 sehari tu tak busy lgsg. Nak2 bile bos outstation. Tah la..ini yg aku fikirkan.
Mcm skang, aku bekerja pada hari sabtu. Aku online..kerja kejap2 ade. Haa..adil ke aku?
Oh ni sekadar pendapat aku je.. tp memang ade org yang 24 jam busy...tapi aku rasa aku tak adil...
bulan2 sodap2 aku dapat gaji. Makan+beli2+keta. Adil ke????
[oii ni aku nye perasaan tau..jgn salah paham plak]
tapi ade satu tahap, aku busy menggila. Yg tu aku betul2 rasa berbaloi. Sebab masa tu aku mcm rasa puas n happy.
entah la..aku sewel kot.
abaikan.
berbalik pada blog aku ni. Aku dah rasa muak tgk layout de. Bile jenguk2 blog memember len, usha2..cantik2 ok.
tp tu la..aku ni tahu nak berblog je. Tp ttg layout2 ni sgt GAGAL.
TOLONG laaaaaaa aku tuka layout yg membosankan ni..
aduh. sedih..ape da belang2..tak artistikk ok. heheheh.
:-P

3 comments:

  1. search je kt google. blogger layout. kopipes je link die. da.... cantik...

    ReplyDelete
  2. yelah..tp akak taktahu cmne nk buat...

    ReplyDelete
  3. ooo senang jer...
    da dload layout yg kita suke, save. pastu g kat sini...

    Design > Edit HTML > then browse balik yg da save.

    tp ade stgh yg di dload, die kasi HTML jer.. so, kopipes kt column tgh2 tu. (Edit template)

    tp xsemua layout yg didload menjadi. ade gak yg corrupt. so, kene cube byk kali.

    harap membantu. =)

    ReplyDelete