Wednesday, October 6, 2010

kemalasan amat sangat

Oh ye...entry bgambar tu ea?


actually aku kemalasan. Tp aku pendek2 kan je la...






19/9/2010




Masa tu aku tak sehat. Then kuar kejap, jam 6pm lebih kurang. Duk kat ESQ cam biasa, minum nescafe O tarik. Almaklum, dah x sehat..tekak ni mcm mengada2..




Wafi (tunang aku) pon borak2 la..sambil2 tu cite pasal family de yg bru balik bercuti kat Singapore.




sambil godek2 nset de. Dengan spontan..




"eh..2/10/2010 ni free kan?... rosz ade buat ape2? maksudnya sedara mara ade kawin x?"




aku ngn selenga.."tade kot"..




"ok cun..kita tunang 2/10 ni ye?...haa dah jom g uma Megat".. (megat ni BFF en.BF)




aku ternganga kat situ. Gilaaa ape ko???




rupanya g uma megat jumpe mak megat..wafi mang rapat ngn kuarga si megat ni. Then wafi pon bgtau la kedatangan de ke rumah megat.




tak terkejut emak megat tu..so mak megat yg buatkan hantaran si wafi ni tadi.




yg bestnya..wafi duk rancang2 n deal2 ni..family aku x tahu menahu pon. N family wafi pon tak tahu ape2...ikot kepala gila de je tau tak.




da lepak kat sejam kat uma megat. Jam 8pm.




"jom..g uma rosz plak..nk diskus ngn mak"




aku diamkan je..bderau gak jantung. Xde angin ribut..tau2 ajak tunang..x ke pening kepala org tua tu nanti.




sampai uma..terus2 bgtau mak..mase tu cuzen2 aku n anak2 sdara baru je balik dr beraya...dorg duk sebut2 la kat mak aku bila aku nak tunang bagai...masin mulut ye tak..




so da diskus2.. mak aku mang setuju je..sempoi kot.. Angah aku pon ade...




"so makcik, sy suh mak sy datang risik 26/9 ni ea? maksudnya..minggu depan la..boleh?"




mak aku pon kate.. "ok, lepas Zohor"..




wafi pon suka bukan kepalang.. da borak2 n gelak2 ngn mak aku..kami pon beredar...g lepak ESQ lagi..mak aku pon suke la..hahahah...




haa..yeee..ko ngn family ko x bincang lagi..




mcmtu la cite nya. Pertunangan yang dirancang mcmtu. Ikut kepala gila de. Aku mang da faham n masak sgt. Sebab tu la aku tak pelik lau kwn2 de ckp "tau x dia ni gila"..




26/9/2010




kuarga belah laki sampai..3 org je. Diwakili Pak Wan (paksu wafi) Mama (mak wafi) n Maksu (isteri pakwan)..Pak Wan baru je 30 tahun...nsem ye..aku tak tipu..cam farid kamil.. haha..cikgu ok. Wife de pon cikgu.




so uma aku mase tu ramai. Mak aku n makcik2 aku duk masak2..beria plak tu..walhal yg dtg 3 org je. Menu nya adalah..Nasi Impit+Kuah Kacang+rendang Ayam+mee Goreng..sodappp!




Aku pon da dirisik..aku xde la nk sibuk2 dengar..abg long aku sebagai ketua keluarga..lama gak la dorg borak2..






jam 5petang settle..bermula la episod aku kusut2..haa mane nk cr baju? mane hantaran..so far adikbadik banyak tolong..tharu sangat..




hantaran siap pon mlm sebelum tunang n hari tunang tu..tkocoh2..hahaha..aku ni tak kreatif sgt..tp usaha gak..bab kakak aku da bising2 taknak buatkan hantaran aku sbb aku duk heboh menda lain..haaa mgelupur buat hantaran nye tapak jam 2-3am..




Alhamdulillah..berjalan dgn lancar.




so now..de dah pon jadi tunang aku. Aku harapkan selama bertunang ni, aku n wafi kuat dlm menghadapi setiap ujian n dugaanNYA. Insya'Allah...




dan lepas je tu. Perasaan tu dah macam lain. Aku rasa mcm lebih cool..tak marah2..tak baran..


rasa mcm syg je k.
*hahaha..dah2 gedik plak*

ok la..nnti smbung la next entry.

Love you till the end~

3 comments:

  1. dasat cite kome nih.. haha
    nway, congrate taw.. lau tawen jemput lew.. nk curik sirih ko pulak.. ngee

    ReplyDelete
  2. hehehe..nak sireh ke??apesal x ckp! banyak kot kat uma aku

    ReplyDelete
  3. nk menyongeh kah sireh bebanyk tu ha.. ngee
    tunggu tawen la kan.. baru adventure.. haha

    ReplyDelete