Friday, October 15, 2010

susah nak jangka

kadang-kadang manusia yang baik dengan kita juga, kata2 dia setajam pisau.

Maksud aku, lau bagi nasihat tu. OK lah. Alhamdulillah..but lau untuk menjatuhkan?

semua menjatuhkan. Cthnya : isu saiz badan.

Aku gemok - kau kurus.

stiap hari kau kira lemak2 di badan aku. Setiap masa kau pertikaikan saiz aku.

itu bestfren tu. Bagi nasihat pon, tapi menjatuhkan. Cthnya :

"diet konon, setakat diet tapi melantak macam seminggu tak makan nasi bek tak payah.."

"makan awal? lau kau tu dah kuat makan...makan awal pon tak gune..same je..cepat atau lambat makan"
"jogging?..haha..larat ke ko nk bawak badan ko?"

( ni kes kwn aku ni, kwn baik de tibai de ngn kata2 setajam pisau..agak puaka yee?? Tuhan tu adil, walaupun kawan aku tu chubby2. De boleh gak diet ke ape ke..ko? boleh ke g karaoke?..tak reti bersyukur agaknye? tu lau suara de sempurna mcm kita..agk lagi dasat de mengeji kwn2 de...)

ok..tu perihal kwn aku. Jadikan phendomann hiyeee *slang rosnah mat aris lam cite 4 Madu*

Yg satu hal lagi. Isu kwn2 lau ade sesuatu benda atau perkara yg jadi. Let say lah..mcm aku bertunang ni. Tak de yang tahu..mang plan gila kan? so last2 minit nak kenduri, baru inform kwn2. Dannnn masa tu la terjadinya satu peristiwa.


dan mase tu la drop2..sebelum majlis n lepas majlis..Hantaran aku..buruk..kecoh ye..aku kesah ke hantaran aku buruk ke hape. Yg pastinye buat sendiri..BUAT SENDIRI.
Sekurang2nya aku ade perasaan utk mencuba. Nak harap semua nya pada family..sikit2 mak, sikit2 ayah..sikit2 kakak..kejadah?ko bekerja mang jenis nk mengabiskan reta mak bapak kot?
aku lau betul2 tdesak je bru mintak tolong family. Lau tak..aku pandai2 la nk idop.
Btw tak semua di dunia ni perfect bro- and tak semua benda yg aku buat skang ko leh buat. BERLAGAK kan?

Kite hidup ni tak payah n tak perlu utk cakap BOSA. Ni belum jadi ape2, da CANANG satu dunia. NEXT MONTH AKU ANGKAT NISSAN FAIRLADY..malu x? da 3 tahun da..bukan je nissan..nissan camry pon xdo. Ni plak fairlady. Celah mane ko nak beli?

bile kite bcerita. De pon nak gak CITO. BOSA plak citenye tu. Bisnes takde nye jual2 baju online thru FB atau Blog..ni cite JUAL KAPAL. Jual kapal ye..bukan kapal mainan, tapi KAPAL KARGO. Wakluuuuu...

aku tak paham. Makin tua, berubah la..aku pon tak lah baik. Kenkadang hangin gak bile org duk drop. Ha..nak tgk UP tak UP nye cite...aku pon UP..tak byk..sikit je..tapi idakler sampai konpiden nak angkat fairlady..gile nye manusia.

PATHETIC.

dats y aku terfikir. Tak pelah..tak lame je lagi. Aku da jadi bini wafi secara sah.. (GATAL NAMPAKNYA DI SITU>>ampunnnnnn)

Aku blah..yes, gua angkat kaki babe. Gua x tahan woooh.

drop aku every day. Ade je tak kne..mcm de perfect gile.. situ gak diam eh..tak bganjak2...elok la tu..

1 comment:

  1. ala rosz, biasa la tu, adat la dlm perhubungan, kalo baik tu tak semestinye perfect baikla...ngata paku serpih mengata org, dia yg berlebih2...jgn dilayan sgt perangai org mcm2 kan...

    ReplyDelete