Wednesday, April 6, 2011

for the 1st time

i've been here for almost 5 years. And for the 1st time, aku betul2 rasa terjatuh.


5 Tahun di satu2 organisasi ni, bagi aku lama dan boleh dikatakan senior pada adik2 junior tempat belajar aku yg lain-lain.


Sini la tempat bermula nya aku berhadapan dengan dunia pekerjaan yang sebenar seawal usia sebelum 21 tahun. Pekerjaan pertama aku.



Dan sepanjang aku bekerja, aku masih mampu berhadapan dengan semua cabaran, mulut org dan kerenah org. Standard lah, mane2 pon same. Tp jenis aku, baik aku mengadap PC ni sampai juling. Ko nak cakap ape2 pon, cakap lah. Yg penting, aku x kacau kau. Kau jangan kacau aku.



Yerp..aku gak dikategorikan sebagai manusia-tak-campur-masyarakat-sangat. Oh, depend pada keadaan situasi lah. Lau agak2 aku nak campur, aku campur. No hal setakat nak borak-borak n bergurau2 ikot batasan. Boleh gila kot lau kerja tak bergurau2. Serious memanjang, lame2 wayar aku pon putus satu.



Tempat ni keadaan de, mengerikan. Bukan seram. Tapi cara kerja nya....menakutkan. Tak perlu aku terangkan. Sebab org pon tak faham jalan kerja aku n jabatan aku nih.


Sepanjang aku blog, aku rasa aku tak bagitau kat mane aku kerja kan? hahahaha...gelabah siot minah ni (cakap diri sendiri)...



okok...dan hari ni aku telah kecewa, aduhhhh...jatuh kejap, kepala panas kejap...tapi aku kan terer cover. It's okay, maybe dugaan untuk aku hari ini. Aku redha je lah, nak lelebih. Aku ni kategori kuli je... layak kah aku bersuara? dan ade ke yg nak mendengar?...



so, kepada pemegang diploma+sijil. Sedar2 lah diri ye..kita ni hanya org bawahan je...buat la kerja bagus mane pon.. mane ade org nak pandang. Diperlecehkan lagi adelah..da nama pon KULI kan?....buat baik pon tetap salah..and org tetap mengata "pura-pura baik lah tu, mesti ada makna". Buat salah, harus lah org ingat n sentiasa sebut2 sampai mati.






entry aku kali ni, bukan la berbaur perlian. Cumanya aku tatau lah nak mengadu kat sape. Nak mengadu kat other half? ayat de hanya;


"rosz kan kuat n sabar...sabar je ok"..




= ok, esok aku sambung, banyak plak kerja ha..dr jam 6pm aku type entry ni. Tapi x sudah2...tgk2 da 10.45pm =

No comments:

Post a Comment