Tuesday, February 2, 2010

jumaat sabtu ahad isnin

Minggu penuh ngn aktiviti tapi selsema.

Sgt selebet ok bile selsema, paling selebet. Bila ko duk bersin sepanjang hari, dan partner ko rase semak bile ko bersin n berhingus.

Haha.

Percaya lah, tak sampai sejam. Partner ko pon same jek! CURSE namenye. Kutuk lagi. Maka, wafi pon terlibat dlm aktiviti bersin mcm aku.

Padan muka! Sebab de lagi teruk, sampai 3 hari berturut2.

(aku sempat belikan de wallet QS-ok lah, smart. Bufday ri tu pon aku cume bg small gift je)

Di mulakan dengan hari Sabtu, Da kat petang baru kuar. Tempat utama NAG- like usual, de makan nasi ayam n teh ais.

Dgn kepanasan tahap maksimas n hidung aku mang tak sedap. Asek bersin n takde koser nak makan nasi. Mau tengah makan, tersembur2 akibat bersin. haha. geli!

Then takde arah, terus g tgk wayang. Banyak movie da tertinggal. Haha..sejak2 de kerja tak cuti2 ni kan. So tgk vampire's asst. Comel je cite vampire yg stock minum darah sikit2.. (alasan-baik la)

so dalam jam 6.50pm. Lg la, ape je ade kat semban. Terus kami g Melaka, memandangkan selama kami kenal. Tak pernah g lepak Melaka n jalan2 sane..balik2 k.l. Bosan. So terus la naek Melaka. Bleh tahan gak jalan jem kat sane. Maybe malam minggu.

Jam 8.15pm cmtu sampai. Destinasi? Dataran Pahlawan la..sebenarnye pon aku sudah buat cite sadis mengenai selipar aku yg da nak sezen tu kat partner. Selipar satu lagi kat kg, smpai hati mak aku buat selipar tu like selipar jepun.

"selipar kait2 cmni takkan smpai seratus"

huwaa...itu adalah reef mak.

Mula2 bajet nk g Mid, sbb situ je ade selipar yg aku nak (0ver ok!) ade je kat tempat len, tapi tak sume tempat ado. So nak g Alamanda? bosan bab selalu na pegi. Alang2 tu yg g kat Melaka, situ pon ade kedai yg jual selipar aku nak tu.

Mengelabah!

Labah2, oh tibe2 suke plak sbb terjebak tgk cite vampire lah tu! ishhh.

Dah jalan2, baru sedar perut lapar. Dalam keadaan berhingus n lapar. Kami berdua duk cari kedai makan.

"aha, tadi abg nampak nasi lemak antarabangsa.."

nasi???? oh, terpaksa.

destinasi. Nasi Lemak Antarabangsa

muke cam shrek.

nyummy!

makan berdua- rm28.70. Murah ke?

nasi lemak+rendang daging+nescafe ais

nasi lemak+rendang kerang+laici

dah konyang. Haha..de baek walaupon berhingus.. de nak amik pic..

si hingus- wakakaka

so da makan, da temankan de isap 2-3 batang rokok. Kami pon berlari2 anak menuju ke Mahkota Parade.

Takde beli ape, de sibuk beli pencuci muka bagai. Jalan2 lam jam 10pm. Bergerak balik ke Seremban semula.

Lam jam 11 lebih sampai. Terus balik sebab kepala aku da mula nk weng..lemah badan duk bersin.

Ahad pon tade program ape sgt, aku kena paksa g umah org kawen kat area semban, bwk makshu aku n mak. Ok la, demi mak an? Dah la pagi tu mak paksa makan nasi goreng n ayam masak merah. Ok la, tak hampakan mak. Aku makan...huuuu

Kat uma org kawen tu, aku taknak makan. Duk je kat table. Bapak ramai manusia, paneh gile..tahu2 mak aku bwk dua pinggan! Wehhh, mak aku paksa makan lagi...tsskk tskkk..puas aku mnolak. Makshu aku pon bising2 dah.. suh makan..makan la..

:-(

x sporting n tak bagi sokongan tol dorg nih.

Lam jam 3pm aku balik n terus mandi lagi. Kua again, wayang start jam 4.30pm cmtu. Kami di JJ jam 3pm. Makan lagi, ok..beef lasagna kat deli's france. Haihhhh, rase terus naek 15kg!

tis time g tgk cite Universal Soldier, ahaa..best best best! aku tatau why aku suke cite mcmni!cume hero- mcm da tak bertenaga sgt..Camtu2 je pon de berlawan, tak macam yg before ni. Ape2 pon aku suke!

abes wayang. Terus pikir-pikir tempat makan.

otw ke Windmill.

de da takmau layan aku. Mula start moody! yeehaaa..aku suke buat de bengang.

Makan ciken chop- pic takleh nak amik, bab partner da over memekak!. "ko asek nak amek gambr taruk kat blog je..kang aku delete kang..."

hahaha..

kesah ape ngn ugutan itu.

kenyang. Lepak Era mcm biasa..layan nescafe o tarik n teh tarik. Jam 11 mlm kami pon balik. Esok tu de nak kerja (Isnin, aku cuti)

ape2 pon thanks to the boyfie melayan kerenah aku. N spendtime sesamo. Thanks tuk selipar comel cam pelangi tu.

ni lepak dgn? cik mawar nor ku- (bulan)

ok. Lepak, rindu ngn si penulis ni. Pic de? Takyah berangan nk amek gambar ngn de. Mang de tak SUKA.

hahaha- so lepas lepak2 Mcd, kami tgk wayang. Oh aku temankan de tgk Adnan Sempit. Aku tgk kali-3.

kecik besar kecik besar! hahaaha..jam 6pm aku sudah menunjukkan muka di rumah-Mak tak jadi nk g Rembau. So mandi manda, lepak lam bilik. Kemas katil bagai. Baring2 n golek2..3 kipas aku pasang. Syahdu. Terlelap smbil maen msg ngn partner.

Paling sadis, aku nampak muka HANTU yg aku terperasan tepi highway air keroh ri tu. Hamekkk ko! betul2 de kasi tunjuk muka.

Yelah aku duk imagine cmne muka de. Btul2 de menjelma depan aku jam 2.15am. Pehhhh- berderau. Aku mengeluh kuat mase tu n ckp "tolong lah blah n jgn kacau aku"..aku tgk, takde ape2. Terus msg partner..ape lah..bukan tak takut, agk cuak lah.

Berpeluh2 gak la kan. Aku tgk anak buah aku syok tido. Ape yg aku mampu ulaskan, hantu tu mcm perempuan. Tapi keadaan de ngeri la...Muka de pecah2, hitam ke coklat gelap..muka bengis sgt2. Rambut panjang tapi kusut n serabut cam kembang2. Baju putih..

Nauzubillah, mintak2 di jauhkan. Cukup2lahhhh.Serik!

2 comments:

  1. aku pun ada satu selipar reef. dia macam selipar pergi pantai tu. aku beli konon nak pakai masa mengandung dulu. rm205 kau aku beli. pakai dekat ofis ada ke dorang kata "kau ni keje bank, pegi keje pakai selipar bodoh jer" aku nak jer cakap "ko yg bodoh ke aku yg bodoh. selipar aku reef la sial. rm205 tau tak?"

    geram aku. sudahnya aku tukar lah pakai scholl. memanglah macam makcik2. tapi disebabkan nak ikut keadaan, hampeh.

    terpanjang sudahnya

    sekian. haha.

    ReplyDelete
  2. yes rynn, itulah hakikat. Oh emak ku tatau ape. dr dulu lg aku selalu kne marah sebab selipar.
    Arwah abah aku selalu bising. kenape mesti selipar aku mahal..paling best "selipar jepun ni mahal????" katenye..heheheh.

    so rynn, pasni aku akan ikut jejak langkah ko la gamaknye..

    ReplyDelete