Monday, May 31, 2010

dugaan datang silih berganti

Kerisauan aku pada the boyfie masih tak sudah. Dah 2 minggu de sakit, sakit yg tak tahu ape punca. last skali buat check up kat KPJ, Seremban setelah pergi 3 klinik swasta n rawatan tradisional di Darussyifa. Tak juga ok... risau hati sbb sgt teruk. De diberi mc 2 minggu..next check up pada 4 june.

aku cuti since khamis lepas, dgn harapan dpt lepak uma dgn keadaan yg tenang dan relaks. Isnin (hari ni) aku cuti lg. Silap, khamis lepas aku x sehat. Asalnya selsema dan bwk pula ke batuk..dr batuk bawak ke semput..aku bajet ok je. Normal la, aku kan liat nk g klinik.. sampai satu tahap, aku tido da takleh nk lena. Tak leh bernapas n rase sesak. Badan da panas..demam la kononnye.

Td aku kuar, yelah spent time ngn the boyfie. De kan sakit..tp aku pon masih dlm keadaan tak sdap badan n rase moody. Time lepak aku rase pening, sesak sgt..kepala da panas..smpi aku cakap 'jom balik'.

otw balik the boyfie tanye 'g kenek nak?'

aku tanpe pkir panjang. 'jom'..tu maknanye ape? maknanye aku da rase terdesak n betul2 sakit.

aku sorg je kat kenek. Masuk2, doktor tnye kenape. Aku just cakap demam..de pon check..

berbunyi2 dada aku..then de check2 la lagi..then de berkerut2..tah ape lg de buat tah. Doktor kan? terus de dgn muka serius tgk kalendar.

'sy bagi awk rehat 2 hari, awk bukan saja demam dan semput..tpi paru2 awk dijangkiti kuman..awk kena lebih berhati2 dan jage kesihatan. Dlm pada masa yang sama, sy akan bg ubat... bla bla bla...dan jika hari rabu ni awk masih lagi tidak sihat. Awk kena pergi ke hospital untuk rawatan selanjutnya..benda ni tak boleh amik remeh temeh. Walaupun awk baru je di tahap awal..sakit ni dinamakan PNEUMONIA'

aku terus sentap. JANGKITAN PARU2????!!!

'ye..jangkitan..sy takut juga awk kne virus lain. Almaklum la H1N1 tgh berleluasa. Sbb tu if tak sihat lg kne pergi hospital..jgn risau ade la prosedur2 lain yg awk kne buat..'

aku bukan ape, aku da cuti. Da lately ni selalu sakit! Bile aku MC, org memekak. Masalahnye aku betul2 sakit. So ape yg aku kne buat????

aku ckp ngn doktor psl nak pergi kerja esok. De kate aku kene rehat...
tahlah..aku tatau ape akan jadi ngn idup aku lepasni.


aku tekanan...sampi satu tahap aku rasa mcm nak kerja kat seremban....
:-(

tapi, abg aku kata ni namanya DUGAAN. kne lalui n tempuhi dgn sabar. Cuma aku rasa tak best dgn keadaan mcmni..aku tak minta sakit mcmni..cumanye org tatau..dan org hanye pandai buat tafsiran sendiri.

betul. org akan kate aku MENGADA2, sakit sikit..tp..ape2 aku berserah je lah. Ape org nak kate, aku da malas nk kesah. Mulut org masih tetap akan mengata.

aku baik pon, aku tetap dgr org kutuk/hina aku..even sumone yg aku trust pon mgata. Ape aku nak buat? MATI lg baik kan??

k lah, mase utk makan ubt.

take care sume.

No comments:

Post a Comment