Wednesday, May 12, 2010

bla bla bla bla

Hari ibu dah lepas.
*ma tahu kan. adik syg ma.love u ma..*
..............................
ok. Makshu tibe2 sakit jantung n now da kat wad. Aku sedih macam nak mampus. Fobia! sebab aku da janji yg aku takkan jejak lagi hospital since arwah abah meninggal kat sne.
Dan.
Bile aku kne masuk berdua2 je ke wad sakit jantung.
Aku masuk ngn Abg Uzai. Abg atas aku...aku da pegang tangan de. Sejuk. Di depan pintu bilik, kelihatan Amir (anak buah) menghadap makshu.
Mata da mula berpasir. Aku tgk mesin2 yg pernah arwah abah pakai. Ya Allah.....kuatkan hati aku.
Tahan. Tahan...aku ckp perlahan je.
"abg....teruk ke makshu???? kenapa pakai wayar2 sume tu....mcm abah........"
abg aku jawap perlahan.
"Insyaallah dik, takde ape...takpe..nnti abg masuk..abg campak wayar sume tu n buang"...
Ok, abg aku tgh coolkan aku..buat kelakar yg rase aku nak terajang de mase tu.
Tibe saat aku masuk. Terus aku cium n pegang erat tgn de. Makshu, dah macam mak aku. Aku bkepit dgn de dr kecik. Asal cuti sekolah, aku menyibuk dgn de..tinggal ngn de kat kampung....
air mata ni....aku tahan taknak makshu nampak.
bygkan keadaan de yg aku tahu sihat n ceria..tp skang? kurus sgt2...tak leh bercakap...lemah.
teringat masa arwah abah ada. Makshu n Mak aku...pergi mane2, abah akan bwk makshu sekali. Since arwah Pakshu meninggal 20 tahun yg lalu...dgn arwah abah lah tempat de n anak2 bergantung hidup....
Mase arwah abah kat hospital, Makshu. Mak n Makteh yg jage...memandangkan Arwah Abah la satu2 ketua keluarga waris Nafsiah & Bidin iaitu mak n ayah mertua arwah abah. Abah pikul tanggungjawab keluarga.
Now, makshu sakit.... aku tgk k-rel paling sedih. Sebab de yg tinggal ngn makshu...
Mak n Makteh, dah menanggis2 luar wad. Adik bongsu de sakit......
*aku harap, makshu cepat2 lah sembuh..aku da tak sanggup...tak sanggup rasa sakit... :-(

No comments:

Post a Comment