Friday, September 27, 2013

sambungan kisah- suprise OH

-----> SUPRISE OH

before tu mari aku cite serba ringkas macam mana aku bgtau OH psl aku preggy ni;

lepas aku buat OPK + UPT tu BACA SINI.
Aku siap-siap pakai jeans semua, tunggu dia balik then aku pesan awal-awal yg aku nak pinjam kereta sat. Jam 8.30pm aku da tunggu siap-siap kat bawah sementara tunggu dia sampai. Less than 5 mins OH pon sampai, aku terus ke kereta then OH keluar nak naik rumah.

OH : nak gi mana tergopoh gapah ni?

aku : er..guardian.

OH : oh..pad da habis ye. Ha hati2 ye.

(btw, OH ni kalau dgr aku g guardian ke watsons ke..mesti bajet aku beli pad je kekdahnya..haha..faveret tempat ok kalau masuk mesti nak sejam dok bertafakur dlm tu..habis semua benda nk godek2 walaupun benda yg sama)

aku pon memandu ke arah P8, kat situ ade guardian. Dengan excited terus pergi ke tempat jual UPT..
erkk.. CB Digital takde..habis stok, tinggal UPT biasa2 je. Aku beli satu kat situ, jenama Dip & Tell hijau 1 box. Dalam hati tetap tak puas...nak gak CB Digital tu, nak betul2 confirm. Yelah aku guna UPT singgit je..manelah tau benda tu menipu aku ke kannn.. *konon*

sambil drive tu, da OTW balik dalam drive tu aku terus melencong ke Alamanda. Haih, dah jam 9.15pm dah. Aku tak masak lagi ni, drive ke sane. Parking je lelaju, terus ke guardian sana.. Alhamdulillah, banyak stok UPT..siap ada diskaun lagi.
Aku beli 1 CB dan satu lagi stok UPT disclosure. Waaahhhaha.. over kan? G kaunter, adik tu senyum simpul tengok muka aku teruja. Then terus balik, niat nak beli kotak+kad..kengkonon kalau dah confirm tu nak letak dalam kotak siap wording2 yg sweet la. Tapi bila fikir balik, aku loya sendiri..yelah kau dah kenapa tetiba nak sweet2 bagai???

Sampai rumah, masak kejap. Terus g toilet sambil sorok kan CB tu dalam towel. heh

-- berdebar-debar gak ni tgk skrin tu, almaklum. 1st time guna..dia berkelip2 je..

PREGNANT
2-3

Alhamdulillah, keluar cepat2..bawak benda tu and UPT dan OPK yg try sebelum tu..letak dalam beg org kawin..tah sape kawin tah..aku sauk sbb ade banyak..
(mcm ni..thanks encik google)
 
letak CB tu dalam plastik dia yg aku bukak secermat habis..sumbatkan OPK+UPT tu td. Pastu ada coklat2 cadbury (stok yg aku beli x makan2) aku letak dalam plastik lain..letak dalam beg kain tu tadi.
 
aku keluar lepak ruang tamu, OH tgk main game.
pastu aku amik beg kain tu..aku bg kat dia;
 
OH : eh sapa bagi? ade org kawin ke kat opis?
 
aku : haah
 
OH pon bukak, ok ada coklat..dia suka la coklat..lepastu dia amik yg plastik CB td..(kaler biru)..
 
OH : eh tak pernah tgk coklat brand ni --sambil keluarkan isi dalam
 
OH : ehhhh ehh????? pregnancy test!!! pregnant 2-3?? syg pregnant ke? haaaa (dah berdiri dah sambil pegang benda tu..pastu cicir plak UPT+OPK sekali)
 
aku : haah. iye..suka tak?
 
OH : Alhamdulillah, YaAllah seronoknya..abg nak jd ayah dah ke? (masa ni dia dah melompat2..tak senang duduk da..ke hulu ke hilir..kejap pegang controller xbox..kang pegang UPT tu)
 
OH : dah ucap sujud syukur ke ros? cepat-cepat..cakap syukur dan alhamdulillah --sambil tolak2 aku. Dan lepastu dia ragu-ragu lagi sebenarnya, esoknya baru lah kami ke klinik..OH nak doktor confirmkan dulu.. Alhamdulillah, baru lah puas hati dia. Bila dgr doktor cakap "congratulation, confirm pregnant 5w".
 
itula kisahnya..konon nak pendek sgt cite..panjang sudahnya. Tapi yg kelakarnya, dia suruh diam2kan dulu..tunggu da 3 bulan ke atas baru bagitau. KONON lah kan, aku tgk phone dia. Awal-awal da bgtau mama (MIL)..aku tak bgtau sorg pon ahli keluarga aku..rupanya OH yg excited beria..cishhh.
 
Inilah OPK (hijau) + UPT (biru) aku (30 April 2013)

CB yg beria aku dok beli kat Alamanda

1 Mei 2013 - confirmkan dekat klinik P14. Alhamdulillah.
 

2 comments:

  1. haha lawak la roses, tp memang betul, lebey kurang laki kita ni, cume org dah pesan jgn kecoh2 dulu, family terdekat aje, skali husband dah post kt fb plaks.. haish takleh nk simpan langsung ahaks..

    kretip roses, masuk dlm beg kawen bagai. org tak tunjuk upt test tu pun, org kasi sonogram pic terus. pastu terlompat2 la pakcik tu ahaks. org lelaki ni mmg eksaited nak jadik bapak kot..

    congrats anyway and semoga semuanya selamat smp bersalin... amiin.. :)

    ReplyDelete
  2. kan sarah?
    hahaha..actually mati akal.
    taktau mcmne nk bgtau..sbb malu.
    hahahaha..gedik ok!

    sebenarnya lelaki ni excited lebih..tp sebab ego masih ade..tu yg bajet2 cool jek..


    Inshaallah, mudah-mudahan kita berdua selamat sampai bersalin gak..
    <3

    ReplyDelete