Thursday, February 17, 2011

bosan-bosan

petang2 ni aku saje la duk google. Ohhh cantik kan?
mcm cincin masa aku tunang..
aku baru je lepas siapkan kerja-kerja. Standard la lau khamis, mesti ade pindaan punya. Esok stayback.
Roadtax x dapat lagi. Baru mati Selasa lepas.
Since aku kena tahan polis last saturday, aku jadi fobia. Selalu roadblock aku ok. Tah ape hal mlm minggu ri tu aku sangkut. SANGKUT ye. Kena tahan, dah la ramai kot yg lalu. Cishhh..malukan aku jek.
hey hey hey...raffz standard tahu x. Mase tu pon roadtax tak mati lagi!
hell yeah~ bukan aku, semua kereta yg dipandu perempuan (muda) ditahan. Yg seksi, yg half perempuan, yg hot..yg muda remaja mcm aku ni pon sangkut. Mengada-mengada la budak2 polis baru ni. Semua lelaki yg muda2, aku rase dalam 21-23 tahun kot.. Kot ye jgn la ketara sgt tahan semua ppuan dikkkk.
Hishhh!
Aku memang gila pandai pura-pura buat muka selambe. Mintak lesen plak, padahal sebelum sampai aku da pasang lampu dalam. Bagi nampak muka... silappppp..
aku ngan bace-bace doa ape2 yg patut.
sampai turn aku;
polis : selamat malam cik. (sambil suluh muka)
aku : selamat malam...(senyum habis manis)
polis : (sengih-sengih) cik, boleh mintak lesen dan ic?
aku : (buat muka pelik) lesen? ic..
(aku blur gila masa tu, pastu baru aku teringat yg aku mane ade lesen)
aku : maaf la cik, sy memang tak bwk apa-apa dokumen ni.. (sambil tunjuk seat sebelah aku yg sememangnya awal-awal aku da sorok handbag kat bawah kerusi)
polis : cik, ke tepi ye...
hahaha..ok, aku tsengih2. Ayat cantik da susun dalam kepala.
This time aku kena mengadap sorg pakcik polis. Aku rasa de ketua mlm tu. De duk tulis2, then de mintak IC+LESEN...
haha..aku nak bg LESEN yek?
aku : Encik, sy takde ic + lesen.
pakcik polis : macam mano ekau boleh kuar tak bawak lesen n ic nih?
aku : sy nak cepat cik, dr rumah mak mertua..ada hal td. Lgpon kejap je..
pakcik polis : umah mak mertua? kot ye kau ni bahayoo lah..memalam gini.
aku : nak buat camne. Urgent.
pakcik polis : eh, baru kawen yo? (sambil tgk jari aku)
aku : (senyum+sengih)
pakcik polis : ha..takpelah, tulis alamat n ic kat sini ye (sambil tunjuk kat kertas)
pakcik polis : ehhh, abah ko sapo?
aku : (buat muka pelik) haaaa?...
pakcik polis : abah kojo apo?
aku : oh.. pesara tentera.
pakcik polis : oh, ingatkan anak anggota, anak anggota yo yg berani buek camni.
then datang polis muda, budak lagi.. sengih2..
pakcik polis : dah apahal korg tahan semua yg takde ape2 masalah? semua aku check ok je..
(sebab kan ramai dak2 ppuan, nyah kena tahan)
polis muda : mane sy tahu tuan, dorg tu (sambil tunjuk polis2 kat tepi jalan)
polis muda : hai, eh..awak ni baru kawen ye? merah lagi inai kat jari.
aku : ha'ah..baru je.
polis muda : oh patutla, ni katanye dr rumah mertua ye? kat mane?
aku : kat TTJ (mampus la aku tipu...dah kate pon aku dr arah sane kan..betul lah, pasni taknak lagi lalu kat jalan Carrefour!)
pakcik polis : ekau ni boto ko ado lesen ni?
aku : Encik, tgk la ha..umur da 26 tahun ni. Takkan la tak berlesen..tak logik betul (aku guna ayat sama mase polis yg dtg kejar aku depan rumah dulu..kuikuikui)
polis muda : eh awak, ade je umur 30 lebih tak berlesen
aku : tu x sekolah nama nya (muahahahaha..aku pon kira x sekolah lah ye...)
pakcik polis : dah, poie balik copek..len kali jgn buek mcmni yo?
aku : ok, terima kasih encik.
aku pon blah g kat kereta. Sambil gelak puas2 dalam hati... then pandang kat mamat yg duk tahan aku tadi.. aku jeling n cakap..
"tengkiuu so much, next time sy akan bwk ic n lesen!"
mamat tu sengih jek...dengki ar tuh!
haha..series, 1st time aku sangkut.
sebelum ni bukan sangkut roadblock, tapi polis kejar sebab aku langgar lampu merah malam tepat hari jadi aku tahun 2009.
hiks~
other half bising gila...yelah, de tak bagi aku kuar. Tapi aku kuar plak.. lepak ngn Im. Member mase sekolah dulu. Rindu kot, bertahun x jumpe.
so x sabar nk reunion..yeaaay, fai tunang next week..so, nanti aku berjumpa lah team 'M' mase pertunangan fai nanti..
agak bertahun la. Last aku jumpe mase de awal-awal degree. Now nak abis master dah...
p/s: mereka da nak master? aku?... su+fiza, dah boleh dah kita sambung wehhhhhhhh!!...

2 comments:

  1. berani btl ko ros...selamber kelentong polis..hahahha...

    ko tk ambik lesen lg?kan akak da pesan dr dulu suh ambik lesen...kang sangkut lg susah nnt...

    dh jgn byk pk..AMBIK LESEN YE!..hahahha...=D

    ReplyDelete
  2. haaaaa..memang gila.
    sy pon x sangka sy seterjal itu

    semua bising kakkkk.

    tunggu akhir tahun

    ReplyDelete