Friday, November 19, 2010

Walking Sunshine

Dear Mak
I love you and want you to know,
I think of you often wherever I go.
You lift me up;
you're like walking sunshine;
I am lucky to have a great mother like mine.

Your endless affection makes you special and rare;
I'm always amazed by how much you care.
What you've given to me I can never repay,
Thank you, Mom, on your 63 birthday.
adik really lovs you...like i lovs abah too~
*for the 1st time, encik tunang ikut aku ke kubur arwah abah...aku dah tegah, suh de duk dalam kereta. Aku taknak de lihat airmata yang akan jatuh. Tapi...*
Petang Raya Haji, disaat2 hujan renyai2 membasahi bumi. Begitulah juga perasaan aku dikala melihat batu nisan bertulis ZAINAL BIN SHAMSUDDIN. Ku titipkan doa buat abah di alam sana, semoga arwah tenang bersemadi bersama para muslimin dan muslimat. Sayu sungguh hati aku, sempat juga aku berbisik..
"Abah, adik dah pon bertunang Bah... 2/10/2010 bah. Tu orgnya, pilihan hati adik. Ok tak Bah? De baik. Seperti yang Abah selalu pesan dulu untuk mencari suami..kenalah yg bertanggungjawab, menjaga amal ibadatnya, yang menghormati ibu bapa dan org tua. Abah, tahu tak adik sedih sangat. Kawan-kawan adik tunang/kawin, ayah dorg suma ade tau. Adik? Nasib ade Abg Zul n Abg Uzai. Dua anak lelaki Abah tu. Kan seronok kalau Abah ade. Adik nak sangat Abah tgk adik mase tunang hari tu. Mesti Abah akan cakap "cantik anak abah"...dulu Abah selalu ckp mcmtu, walaupun adik tahu. Adik tak cantik pon. Abah akan cakap "biarlah, anak Abah...Anak Abah cantik...cantik pada pandangan mata Abah, cantik macam emak adik"...
U know what Bah, i missed u so much. I really missed my good old days with you....hari ini besday mak. De selalu rindu kat Abah...

2 comments:

  1. semoga arwah ayah kamu ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman...sedih lah baca entri nih,it's true...

    Al-Fatihah....

    ReplyDelete
  2. mengalir air mata... T_T
    Tabah ye kak...

    ReplyDelete