Wednesday, April 30, 2014

C-sect Story Part 3

haaa kau, bukan main lagi ber-part2.

Okay sambungan..

Jiran aku yang aku sangkakan tukar wad tadi pulang semula ke bilik. Eh eh, dia sedar (walaupun aku tak nampak disebalik tirai pink..tapi aku dgr suara dia keletihan). Then baby dia pon ditolak sama, wahhhh..supercute! Btw nama jiran aku tu Jasmine, hihi..

Mak dia yg peramah tu bawak tunjuk dekat aku. Fuhhh comel, serious. Pipi dia gembol, bibir merah, hidung mancung..berat 3.9kg kot. Semangat..girl, khayra nama dia.

Fine.

aku still tak sakit, cuma itulah sesengal. Aku banyak habiskan masa mundar mandir kat tempat, baca doa, main FB/wassap. Sambil2 usap perut..OH dah balik, aku mula lah sunyi. Rindu husband tetiba... pelik ok, padahal takde lah ape pon. Tapi rasa rindu aje, mwahaha.. gedik!

around petang nak ke maghrib. OH datang balik bawak makanan-phone yg dah bercaj (phone aku always habis bateri). Masa tu dia dtg bawak bungaaaaa kau! Terkejut. Romantik kengkonon.

Borak-borak, lepak2 sambil nurse kekejap dtg buat tugas dorg (CTG/tekanan darah). Sampai lah waktu minum petang. Doktor pon datang bagi tahu akan perihal induce ke-2. Again --- GULP!

OH balik.

Lepas aje mandi-mandi & solat Maghrib, sesi masukkan ubat induce ke-2 dan doktor Melayu perempuan plak yg buat. Dia pon dengan harapan lepas induce ke-2 ni aku terus bersalin.

Doktor : Inshaallah, malam ni bersalin lah puan. Dapat baby.

aku : harap-haraplah (dalam hati, alaaaaa...)

lepas doktor tu keluar, masuk doktor-doktor pelatih 2 org (melayu & female)..dorg nak check bukaan. Huh, nasiblah tak sakit. Slow mo aje..bukaan hanya 2cm.

Doktor pelatih A : Puan, jgn la bersalin malam ni. sayang lahhh..tahan sikit je. 12.01am nanti baru bersalin. Dapat date 1 Januari tu.

Doktor pelatih B : betul la Puan..dah alang-alang kan???

aku : haaaaah, kot ye dapat menahannya. heheh

Doktor A&B : haha..takpe..mesti boleh, eh eh..jgn bgtau doktor pakar plak kitorang cakap macamni dekat patient. hiihi

aku : xde laaaaa

Settle masuk ubat induce ke-2, dah start rasa sakit. Tapi still under control kot. Yalah bak kata nurse Ku tu..selagi aku boleh makan, senyum2, borak2..main handphone..tak sakit lagi la. Then da bangun dari sejam pembaringan lepas masuk ubat. aku pon makan. Tapi contraction kot dah start, nurse dtg check perut aku. Mmg kekejap mengeras. Tapi ikot kiraan dia, 15 minit baru. Takpelah..belum lagi la tu. Sesambil tu suasana wad pon semakin kecoh..yelah, malam Tahun Baru kan. Jiran sebelah syok lah, dah belek2 baby. And dia pon dah start borak2 dengan aku, sebenarnya dia baik & peramah aje. Yg masam-masam muka tu sebab menahan contraction. LOL.

.............................akan bersambung ke C-ser story part 4

***baru dapat news, Makteh meninggal jam 1.30pm di Gemas...sumpah sedih, Itu jelah pon makcik yg aku ada selain Maksu :-(



2 comments:

  1. amboiii banyak nya partt.hehehe

    ReplyDelete
  2. alaaa..sebab lama sgt masuk hspital..hehe.. xreti nak pendek kan cerita..sat sy try edit n pendek2 kan

    :-)

    ReplyDelete