Friday, July 26, 2013

1 Tahun 3 Minggu 5 Hari

Okay,

Lupakan kejap entry sebelum ini.
Ini berkaitan dengan tajuk;

btw, aku baru perasan yang aku tak cerita pasal wedding pon.
haha.basi sudah.

takpelah, meh sini aku story sikit.

Alhamdulillah, 30 Jun 2012 - Sabtu, 9.20pagi. Dengan sekali lafaz, aku sah menjadi hakmilik sepenuhnya kepada OH- actually, last minute plan. Husband i memang gila.. we all rancang bulan MAC 2012 ye.

family dia datang diskus2 pasal tarikh; mulanya 25 Mei 2012..Alhamdulillah, tak jadi. Sebab terdekat dengan wedding sepupu belah dia. Btw, aku pon TAK NAK tarikh tu.. sebab apa? Sorry, aku taknak share anniversary dengan seseorang. Siapa? my PAST.

So, tarikh tgh2 tahun telah dipilih. Takde peristiwa cun maupun angka yg lawa, asalkan majlis nikah berjalan lancar.

Buat kad kawin bulan 5.
Cari baju nikah, baju sanding bulan 5.
Beli hantaran pon bulan 5 dan ada yg sehari sebelum kawin baru aku terhegeh2 pergi beli- ye, itu kegemaran aku.

Dannn..biasalah, mesti ada tragedi buruk kan.. baju sanding aku sedikit "failed", salah design..salah colour dan lari dari design aku. Ok, it's FREE..tak boleh banyak bunyi. So, 2 minggu sebelum majlis aku gelabah cari baju baru... HARU. Tapi rezeki aku mungkin, tema lari sedikit tapi takpe.. Puas hati. Gigih seminggu sebelum baju tu siap sempurna, pergi amik dekat puncak alam.

Baju nikah pon siap time tu jugak..btw, aku sempat kurus. Aku cuti seminggu awal, tapi aku gemok berlebih. Takpelah..
Hari kejadian, aku lupa beli inner..maka, terus free hair. Seksi terlebih plak..wuuuu..

Alhamdulillah, majlis berjalan lancar. Yg pastinya, Mak dan adik beradik aku banyak berhabis..aku tak keluar duit pon..malu tak? Barang hantaran, fotografer & baju sanding je guna duit aku. Goodies bag semua2, kakak2 aku settlekan..gubah-gubahan semua. Everything..aku tak tolong langsung. Melepak..
Malah sehari sebelum majlis, aku riang lepak sampai malam.

Tak lupa, kwn2 baik aku..yg temankan aku sepanjang masa. Pengapit terbaik- love korang. Sobss.

okay, sedikit cebisan gambar. Walaupun BASI-- takpelah, kenangan.












p/s : setahun berlalu, macam tak percaya.. tapi inilah kekasih awal & akhir, kawan, suami & bakal abah kepada anak-anak ku. Inshaallah. May god bless us with mawaddah, wa rahmah till Jannah. Amin.



#bila tengok semua post2 lama aku, malu..sebab bercinta sakan dengan orang lain..bergaduh, kecewa, cinta monyet..akhirnya lain juga yg aku dapat. Jodoh itu di tangan Allah s.w.t. Tapi entry lama aku tak delete, boleh buat kenangan..lawak pon ye. Penulisan pon bengong-bengong..tah apa-apa..#

No comments:

Post a Comment