Tuesday, September 30, 2014

Apa lagi yang dia dok beralasan ni?

Tetttt...

dah mcm-mcm version story saya dengar
pelik ye manusia mcmni.. demi nak cari duit rezeki bagi anak-anak makan
tak payah kot la menipu org.

dulu bagi alasan- bila saya tanya kenapa dah tak jaga budak yg 1,2,3,4...(rasa mcm ramai baby dia tukar since anak saya di sana)
budak tu kuat nangis, tak larat jaga
budak yang ni susah nak jaga-- stress+tension
yang ni asyik nak melekap, nak duk depan mata
yang tu nenek jaga sampai 9 bulan, tak boleh berenggang nak kena
kita pegang..susah


hai kak--
sampai turn saya, tak boleh nak jaga.
amenda?

setiap hari saya tanya;

"anak saya buat hal tak?"
"anak saya meragam tak?"
"dia nangis ke?"
"okay tak?"


tapi setiap hari jawab --
"senang jaga, tak banyak ragam..."

pftt##tff!

sudahnya ujung-ujung masa sukahati cakap LASTMINUTE
"....maaf mungkin drastik.....tak boleh nak jaga anak awk, org minta maaf"
(panjang msg dia, malas nak tepek. meluat)
without no reason tahu.

serious, saya kalau marah mmg saya ignore. sorry lah sebab lama sangat pendam.
memacam hal. tahu tak saya tutup mata aja tahu bila anak saya dicederakan dek
anak awk walaupun anak awak setahun lebih... fine. budak kecil.
tapi depan mata saya awk biarkan anak awk yg dah buas dapat kaki pijak+ketuk kepala baby lain.
depan mata saya awk biarkan anak awk-
tak larang/tak menghalang.
campak barang dekat baby lain yg baru nak merangkak.
even anak awk baru SETAHUN LEBIH.
awk biar kan kelakuan anak awk yg buas dok tarik-tarik baby lain kat rumah tu.
awk rela anak org lain jadi barang mainan anak awk dari anak awk menangis bila-takdapat-kacau
baby-lain.
depan mata saya anak awk bertindak buas duduk atas anak saya!--
depan mata saya anak awk cuba mengorek mata+mulut anak saya
dan paling sadis, anak awk ambil henfon saya campak ke lantai+ketuk2 di lantai sampai pecah
skrin :-(

saya tutup mata bila kepala anak saya benjol di dahi+lebam.
saya tutup mata bila darah keluar dengan banyaknya dari mulut dia..
saya TUTUP mata tahu.
awk cuti sesuka hati.
awk cuti emergency

igt saya takde perasaan?
walaupun saya tutup mata tang anak saya tak dimandikan--busuk--tak bertukar pampers

yang pastinya- saya memang malas nak reply msg/whatsapp awk tu sebab saya meluat.
so saya halalkan jelah.
Alhamdulillah, anak saya di jaga dengan orang yg 1000x ganda baik-- syukurlah. sekurang-kurangnya dah berpengalaman belas tahun menjaga anak orang.

p/s : no wonder kejap2 jaga budak lain, kejap2 baby lain..btw jangan buat dekat anak atau org lain. saya ni nasib baik jenis tak merentan. kalau awk salah org? tak sia-sia aje kan kena maki hamun. silap2 kena viral. LOL!

p/s/s : this is throwback masa anakku berusia 6 bulan

No comments:

Post a Comment