Thursday, August 21, 2008

satu masa ko akan rasa.....

ha.. aku update lg blog kn. kire sehari ni aku posting 2x. tau sebab ape?
aku kena stybck hr ni. Tak penah2 aku kena stybck hr khamis! yg aku sedih n terkilan sgt, da janji ngn mak aku nk balik hr ni. Kesian x?Mak aku tggal sorg2 kat umah. Ngn keadaan de tak sihat. Tapi org kat cni tak paham. Ape yg paham? Igt aku saje2 ar nk balik? Takpe la, maybe dorg tak pnah rase lg hilang slh sorg mak n ayah. Sbb tu tak paham. Its ok, bak kata kwn baik abg aku mase abah meninggal hr tu.
epul : ban, takziah ban. harap ko tabah.... (sambil peluk uzai)
uzai : thanks poi...
epul : takpe ban, sok lusa giliran ko plak kn? so bsedia lah. jgn sedih2. setiap yg hidup pasti mati......
uzai : atleast poi, aku da rase sedih ilang abah aku ni hari ni. aku dah laluinye dulu dr ko... pasni ko rase plak bile abah ko xde ek....x abah ko, ko yg pegi dulu...lek ar.. aku ok ni. bab aku da rase poi. ko lh yg siap sedia ek...
epul : cilake ko gaban, jgn ckp cmni doh.. aku takut...aku syg abah aku ban!
dapat tngkap pe yg abg aku maksudkan? Tak paham? meh aku terangkan...
haaa sape yg ade dua2 parents tu. Alhamdulillah lah. Bg sape yg macam aku ni. Dah dikira anak yatim, mungkin paham perasaan aku ni. Aku ni terase sebab baru lg abah xde. Maybe da lame2 sikit ok la. So, cube korg yg ade dua2 parents tu pikir sikit. Cube pk ek cmni, senang je. Korg anak last, pastu blum kawin. Abg2 n kakak2 korg da ade family sendiri. So mak kite akan harapkan sape? da tntu kite yg xde komitmen ni kan? tul x? lagi2 plak mak tgh tggal sorg, tak sihat plak. Duk la tggu anak dia ni balik keja temankan de kat umah.. lau korg ade kat situasi ni ape yg korg rase? sedih tak? sedih kn?...aku ni lg la. Kat sni, aku cume nk org2 bg mase kat aku. Bukan aku ni taknak or lari buat keja. aku ni kire baik hati la nk buat keja yg senarnye dikirakan 'menolong' ni. Agknye ade yg suke kot abah aku xde. Yelah, mase arwah ni ade. Aku asik EL, ye ar. Dah sape je nk antar abah aku g klinik sume bile tak sihat? aku kn?....
Pikir la ckit. Aku ckp ni bukan ikut sedap aku je. Tapi HATI aku ni sakit sebab org tak penah nk faham. Takpelah... aku redha je. everything happen 4 a reason kn?
Aku cume nk spendtime ngn mak aku je skang ni. Dia perlukan aku.
Isteri mane tak sedih? da 45 tahun hidup bersame. Ke mana je berdua. susah senang bersama. tiba saatnya slh sorg pegi dulu tggalkan dia selama2nya....tahla, manusia ni. Ye, aku ni jenis susah nk tunjuk marah aku. Bab aku jnis pendam...
sabar.sabar.sabar. Org buat taik kat aku pon, aku diam n buat bodoh. malas nk amik port kn? aku bukan taktau ape org buat kat aku. Pe je org bckp sal aku, x kisah la. Manusia kn? ade MULUT. nak2 lak PPUAN. banyak kot mulut. But if benda yg dickpkan tu tak betul, tu antara ko n TUHAN la. Aku tak jamin kn? bukan nk kata aku ni sgt2 ANGEL. But, aku bukanla jnis ppuan yg suka nk YSUB YDOB. bab aku tau padah mgata ni. Cuz bnda tu CONFIRM akan patah balik kat ko punye. PERCAYALAH, tak ko..keturunan ko yg kena. So, renung2 lah pe yg aku ckp ni ek.
aku btul2 tensen. xlgsg pk hati n perasaan manusia lain.
Sabar lah rosz. Satu Hari Nanti Pasti Ada.......

2 comments: