Wednesday, August 5, 2009

satu perasaan aneh

Entah kenapa aku rase semacam.

tak ape lah, kakak aku kata - diam aje. Tak payah buat sesuatu yg buat diri nampak bodoh lg jahil. Oh there's a long story between us.

kata dia, tak payah pikir ape2 nnti sakit kepala. Baik diam n pikir diri sendiri- org lain?get lost. Sendiri susah tak bduit org sekeliling x membantu. Ape2 pon nanti keluarga gak yg tolong. Memang betul! Alhamdulillah. Even keluarga aku dr golongan sederhana takde lagi rase susah n sempit. Moga2 Tuhan permudahkanlah cara hidup family aku.

Bak kata arwah abah "ukur baju di badan sndiri" tak payah nk berlagak hidup mewah sedangkan tak mampu. Sumpah aku setuju.

Yg penting kite tahu di mana tahap kita sepatutnya berada. Bukan mengejarkan kemewahan (bg aku) tapi mengejarkan kebahagiaan, dunia n akhirat. Mengejarkan kasih syg, cinta yang kekal abadi, bukan mengejarkan cinta mati yg kite sendiri tak pasti btul kah cinta mati atau cinta kan org tu sebab duit. Cinta yg kadang2 buat org confused sama ada kesiankan org tu sebab tertentu atau naaaah.. pk sendiri la.

*oh start talking crap*

saat2 aku menaip blog ni, aku tgh buat kerja. Banyak tapi benda biase yg aku buat selame 3 tahun 4 bulan kat sni. Tah sampai bila aku ade kat sini, aku pon tak tahu. Yang pastinya aku boleh bekerja kat sni. Stakat ni boleh lagi, blum sampai tahap menanggis2 nk mintak tukar. Lau da sampai menangis2, harus aku mintak tukar kan. So far, xde ape yg buat aku menangis kat sni, dulu ade lah masalah2 yg biase dgr kat mane2 tempat kerja pon. Normal.

the boyfie balik. Happy-

x sabar nk borak2 ngn dia. Gelak2 n berdiskusi. Seigt aku sepanjang ngn dia x pernah lagi topik berborak kitorg mengisahkan org laen. Banyak berborak psl isu semasa n isu2 tertentu. Isu faveret adelah "happy family". Gedik. Perancangan masa depan itu amat penting. Lagpon hari ni banyak benda nk cite *wink2*

Nextweek plak aku holiday- kat mane tu xyah aku bgtau. Nnti aku posting lah. Cumanye lam Malaysia je pon.

Malas nk pergi- tapi takpe la. Alang2 tu kan, boleh lah release tension. Sebab lame x holiday jauh sikit.

takkan asek tempat same je lepak. Bosan gak, bagi org yg otak tak berkembang tu laen la. Asek situ je lah. Bile tanye, situ jela..cam dah takde tempat laen lam Malaysia ni nak pergi.

Insyaallah, ade rezeki akhir tahun g Sabah. Skang ni fokus lam Malaysia je, luar negara lom termampu. hehehehe-

cumanye kelantan, sarawak n sabah je aku tak jejak lg. Tempat laen da settle g ngn family.
Ni perut aku saket sgt2. Hurmm..mesti best lau btuam, letak benda panas... kaki aku pon da sakit2 efek sejuk.
Haih- kenape ngn perasaan aku ni? ade mcm rase x kena. Abaikan la, tibe2 rase serabut.
Ahad ni ade knduri- one of my gadis2 'bertunang'. Dijot a.k.a dija. Heee-kawan dr sekolah rendah. Dah satu kelas, balik sekolah kompom de akan call aku setiap hari. Seronok! Da nk tunang dah. Dulu kecil molek je, skang hamek..same jek ngn aku. Takpe, hati senang kan..
Tunggu kedatangan aku, the boyfie, suhaina n fifi!

No comments:

Post a Comment