Friday, March 20, 2009

xperlu menanggis

kadang-kadang aku rase aku pon tak strong. Tapi setelah ape yg aku lalui...Its been 3 years..feel like sitting in hell..which is mean..people around u..nobody's can be trusted.
Alhamdulillah, aku owez igt pesanan arwah.. jangan cepat mengalah. Jangan cepat berundur..lau once berundur.. kau akan kalah dik.
Yup..tried be strong. facing all the stupid things. Benda2 yg aku tak suke. Muka2 org yg aku terpaksa tgk n terpaksa suke. Dan aku juge berjaya mensaiko kan diri dgn "yeah..i love dis job..n i love this place" hakikatnye. Malas aku nak sebut. Now? segala2 nya da berubah...
Perkara normal, kena kutuk/hina/umpat blakang2. Aku bukan tak pernah dgr n tak pernah tahu. Cumanye aku buat bodoh aje. Kadang2 yg kutuk pastu kantoi depan2 pon slalu.. tapi, aku tak penah rase kesah. Lantak lah labu. Lau aku bantai berjawab, laen plak halnye kan. And sebab tu lah aku lebih rela mgadap PC ni. Tapi ade plak kisah laen di sebalik PC ni plak. Mulut org kan?....
Bile terbace kisah sorg gadis ni. Aku teringat..aku pernah alami situasi yg de alami nye tu. But then, hasilnya? Yang penting perlukan kesabaran. Kawan aku penah kena teruk dr ni.. tapi akhirnya? satu persatu kebenaran muncul. Yakin diri... and anggaplah segala kutukan penghinaan fitnah sume tu sebagai satu semangat....
Seperti yg aku cakap. Mulut org. Sampai bile je nak berhenti bercakap mengenai keburukan org laen. Segala2 nya buruk sahaja, tapi diri sendiri? Pernah lihat keburukan diri?..tak pernah.
perfect mane kah kamu untuk mentafsirkan keburukan org laen ye dak?
aku cume rase ingin share sesuatu je petang ni. Takde niat ape pon, aku juga manusia biase. Tak pernah lari dari kesilapan. Cume kesilapan yang ingin di perbetulkan....tiada gune bercerita keburukan org tanpa ade apa bukti kukuh dan jgn ade sifat busuk hati sesame insan.aku kesian ngn keadaan sorg gadis yang aku rase hidup de dlm serba "down". sabar la kamu wahai wanita....
Skang ni, aku rase enjoy. nak kawan, kawan. nak kutuk..kutuk..aku takde hal punye. Jgn nanti sakit hati sendiri sudah la...

No comments:

Post a Comment